Final Fantasy XIV: Stormblood

Final Fantasy XIV: Stormblood

7,4
5 oceny

Ocena wg platformy:

PC -
PS4 7.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
MMORPG
Liczba graczy:
MMO
Premiery
Świat:
20.06.2017
Europa:
20.06.2017
Polska:
20.06.2017
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
MMORPG
Liczba graczy:
MMO
Premiery
Świat:
20.06.2017
Europa:
20.06.2017
Polska:
20.06.2017

Recenzja redakcji

Recenzja: Final Fantasy XIV: Stormblood (PS4)
9.0
Recenzja: Final Fantasy XIV: Stormblood (PS4)
PS4

Final Fantasy XIV: Stormblood - opis gry

Final Fantasy XIV: Stormblood to trzecie duże rozszerzenie do gry MMORPG Final Fantasy XIV. Wprowadzało ono nowy region świata i szereg innych nowości. Stormblood ukazało się na komputerach oraz PlayStation 4. W odróżnieniu od poprzednich dodatków nie było one dostępne na PlayStation 3.

Wydarzenia przedstawione w Stormblood rozgrywają się po tych ukazanych w Final Fantasy XIV: Heavensward. Wojownik Światła, czyli my, wyrusza tym razem na wschód, i to daleki. Historia kręci się wokół dwóch nowych miejsc. Pierwsze to Ala Mhigo, państwo-miasto, w którym dwadzieścia lat wcześniej miał miejsce bunt przeciwko rządom szalonego króla Theodorica. Chaos ten wykorzystało wówczas imperium. Drugie to Doma, kraj, z którego pochodzą samurajowie i ninja. W nim także nabruździło imperium. Ćwierć wieku wcześniej dokonało inwazji, a obecnie rządzi żelazną ręką, która zacisnęła się jeszcze bardziej po niedawnej nieudanej rebelii.
 
Oprócz nowego wątku fabularnego i lokacji rozszerzenie Stormblood wprowadziło też szereg nowości do rozgrywki. Po pierwsze, są to dwie nowe profesje: Samuraj oraz Red Mage (Czerwony Mag). Druga ważna nowość to umiejętność pływania i nurkowania, która otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości jeśli chodzi o eksplorację. Po trzecie, twórcy zmodyfikowali niektóre aspekty gameplayu, np. zwiększyli level cap (z 60 na 70), powiększyli inwentarz (dzięki czemu mamy więcej miejsca w ‘kieszeniach’) i zbalansowali niektóre uprzednio dostępne skille i profesje.
 
Warto wspomnieć również o nowych rajdach. Pierwszy to Interdimensional Rift - Omega, a drugi Return to Ivalice. Ten drugi pozwala odwiedzić Ivalice, uniwersum znane z takich gier jak Final Fantasy Tactics czy Final Fantasy XII. W pracach nad rajdem uczestniczył Yasumi Matsuno, twórca wspomnianych produkcji. Odpowiadał on za scenariusz i game design. Projekty postaci wykonał z kolei znany rysownik Keita Amemiya.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Final Fantasy XIV: Stormblood

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper