428: Shibuya Scramble

428: Shibuya Scramble

6,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.0
PS4 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Abstraction Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Powieść graficzna
Premiery
Świat:
04.09.2018
Europa:
21.09.2018
Producent:
Abstraction Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Powieść graficzna
Premiery
Świat:
04.09.2018
Europa:
21.09.2018

428: Shibuya Scramble - opis gry

428: Shibuya Scramble to gra przygodowa w konwencji powieści graficznej wyprodukowana przez studio Abstraction Games i wydana przez Spike Chunsoft. Tytuł ukazał się na komputerach oraz PlayStation 4. Shibuya Scramble to konwersja 428: Fusa Sareta Shibuya de, które pierwotnie ukazało się na Wii, a później zostało przeniesiona na kilka innych platform.

Akcja gry toczy się w Shibui, jednej z dzielnic Tokyo. Opowiada ona historię pięciu postaci, które na pozór nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Jest to Achi Endo, członek miejscowego gangu, Shinya Kanou, młody detektyw, Kenji Osawa, spec od wirusów, Minoru Minorikawa, niezależny dziennikarz, oraz Tama, tajemnicza osoba ubrana w strój kota. Punktem wyjścia dla perypetii tej piątki jest (też na pozór) pewne nieszczególnie istotne wydarzenie - przekazanie okupu porywaczowi. Jego konsekwencje potencjalnie mogą jednak odcisnąć swoje piętno nie tylko na stolicy Japonii, ale też na całym świecie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wydarzenia przedstawione w 428 rozgrywają się na przestrzeni jednego dnia - 28 kwietnia od godziny 10 rano do 20. Historia składa się z dziesięciu części (jedna część to jedna godzina), podczas których historię śledzimy z perspektywy wspomnianych postaci. Z grubsza rzecz biorąc nasze zadanie polega na tym, aby perypetie bohaterów zazębiały się pod względem przyczynowo-skutkowym, co pozwoli dokończyć rozdział, a w szerszej perspektywie całą grę.

Nasza ingerencja , jak przystało na powieść graficzną, ogranicza się w zasadzie do czytania, oglądania i podejmowania decyzji, gdy zajdzie taka potrzeba. W tym kontekście warto wspomnieć, że nawet niezbyt znacząca czynność może wpłynąć na bieg narracji. Niektóre decyzje nie przynoszą dobrych rezultatów, lecz dzięki systemowi zwanemu JUMP możemy przeskakiwać między newralgicznymi wydarzeniami, które miały miejsce w trakcie rozgrywki. Twórcy przygotowali ponad pięćdziesiąt zakończeń.

Na uwagę zasługuje styl prezentacji. Grafika, w odróżnieniu od zdecydowanej większości przedstawicieli gatunku, nie jest bowiem stylizowana - w grze pojawiają się prawdziwi aktorzy. Historię opowiadają statyczne zdjęcia i materiały video. Podczas konwersacji niektóre fragmenty tekstu są zaznaczone na niebiesko, co pozwala włączyć słowniczek wyjaśniający tutejsze terminy.

Wideo - 428: Shibuya Scramble

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper