Jak and Daxter: The Precursor Legacy

Jak and Daxter: The Precursor Legacy

8,6
268 oceny

Ocena wg platformy:

PS4 8.2
PS2 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Naughty Dog Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
03.12.2001
Europa:
07.12.2001
Polska:
16.12.2001
Producent:
Naughty Dog Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
03.12.2001
Europa:
07.12.2001
Polska:
16.12.2001

Jak and Daxter: The Precursor Legacy - opis gry

Jak and Daxter: The Precursor Legacy jest grą platformową wyprodukowaną przez studio Naughty Dog i wydaną przez Sony w grudniu 2001 roku na konsolę PlayStation 2. The Precursor Legacy ukazało się również na PlayStation 3, wchodząc w skład zestawu z serii Classics HD pt. Jak and Daxter HD Collection.

Fabuła gry koncentruje się na losach tytułowych bohaterów, Jaka i Daxtera, którzy w poszukiwaniu przygód docierają aż na Misty Island, gdzie muszą się zmierzyć z mroczną siłą zwaną Dark Eco, która opanowała wyspę. The Precursor Legacy jest klasyczną platformówka 3D, czerpiącą większość elementów z najlepszych przedstawicieli gatunku. Co rusz widać zapożyczenia ze Spyro the Dragon, Super Mario, czy też z poprzedniej produkcji Naughty Dog - Crasha Bandicoota. Dzięki odpowiedniemu zbalansowaniu poszczególnych aspektów, rozgrywka jest świetnie wyważona - w grze odnajdują się zarówno nowi w temacie, jak i osoby, które mają już na rozkładzie wiele platformówek. I tak, jak w każdej platfomówce gracz musi mieć coś do zbierania - kryształy, jabłka czy też monety. Nie inaczej jest w przypadku J&D, gdzie głównymi dobrami są magiczne kule o nazwie Power Cells. Przeważnie by jakąś dostać, należy wykonać zadanie.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

W Jak and Daxter: The Precursor Legacy mamy do czynienia z ogromnym, kolorowym, pełnym zagadek i niebezpieczeństw światem. Wszystkie miejscówki wykonane są bardzo estetycznie i szczegółowo. Ilość ukazanych obiektów robi duże wrażenie zważywszy na to, że gracz nie zobaczy tutaj ekranów doczytywania się danych. Nie uświadczymy także prawie żadnych zabiegów upraszczających rozgrywkę, takich jak autocelowanie czy częste checkpointy. Jak ma z góry określoną liczbę życia, nie występuje tutaj zatem automatyczna regeneracja zdrowia. Wszystkie poziomy przypominają jeden wielki tor przeszkód wypełniony pułapkami, przeciwnikami i zagadkami logicznymi. Charakterystycznym elementem gry są umieszczone w niemal każdym zakamarku i w trudno dostępnych miejscach Precursor Orbs. W nagrodę za ich zbieranie otrzymujemy dużą liczbę szkiców koncepcyjnych, kodów oraz pomniejszych dodatków.

 

Oprawa graficzna Jak and Daxter: The Precursor Legacy w momencie premiery prezentowała nową jakość i po dziś dzień produkcja Naughty Dog wygląda przyzwoicie. Za żywiołową ścieżkę dźwiękową odpowiada duet kompozytorów Mark Mothersbaugh - Josh Mancell.

Wideo - Jak and Daxter: The Precursor Legacy

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper