Tiny Metal

Tiny Metal

5,5
4 oceny

Ocena wg platformy:

NS 6.0
PC -
PS4 4.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Area 35
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
21.12.2017
Europa:
21.12.2017
Producent:
Area 35
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
21.12.2017
Europa:
21.12.2017

Recenzja redakcji

Recenzja: Tiny Metal (PS4)
Patryk Dzięglewicz

Patryk Dzięglewicz

9.0
Recenzja: Tiny Metal (PS4)
PS4

Tiny Metal - opis gry

Tiny Metal to gra strategiczna wyprodukowana przez studio Area 35 i wydana przez Unties (marka należąca do Sony Music Entertainment). Tytuł ukazał się na komputerach oraz na konsolach PlayStation 4 i Nintendo Switch.

Głównym wariantem rozgrywki w grze Area 35 jest kampania, w której wchodzimy w buty niejakiego Nathana Griesa, oficera armii fikcyjnego kraju o nazwie Artemisia. Samolot, którym podróżuje głowa tego państwa, zostaje pewnego dnia zdradliwie zestrzelony. Podejrzenie padają na wyspiarski kraj Zipang, co jednocześnie staje się początkiem dużego konfliktu zbrojnego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli chodzi o rozgrywkę, Tiny Metal garściami czerpie z serii Advance Wars autorstwa Intelligent Systems. Innymi słowy, mamy tu do czynienia ze strategią turową pozbawioną elementów RPG. Do dyspozycji mamy cztery rodzaje jednostek. Balans rozgrywki inspirowany jest zabawą w papier-nożyce-kamień, to znaczy każda jednostka ma jakieś mocne i słabe strony. Żołnierze piechoty nie zadają wielkich obrażeń, ale mogą przejmować budynki; czołgi zadają duże obrażenia, ale nie są zbyt mobilne; helikoptery mogą pokonywać przeszkody, ale z dziecinną łatwością strącają je wyrzutnie rakiet, które z kolei są łatwym celem dla jednostek lądowych.

Kampania składa się z dziewiętnastu misji. W ich trakcie otrzymujemy rozmaite wytyczne, ale przede wszystkim sprawdzają się one do niszczenia jednostek i przejmowania baz nieprzyjaciela. Misje rozpoczynamy ze skromnymi środkami pieniężnymi, ale nasze konto zasilane jest co turę gotówką. Im więcej obiektów pod naszą kontrolą, tym większe sumy otrzymujemy. Ważne są też fabryki mogące produkować nowe jednostki.

Na rozgrywkę mają wpływ też inne czynniki, jak chociażby rodzaj terenu. Do tego dochodzą dwa patenty nieobecne w Advance Wars. Pierwszy to Focus Fire, czyli wzmożony ogień kilku jednostek. W ten sposób zadajemy wrogowi większe straty, ale musimy zająć dobre pozycje na mapie. Drugi to natomiast Assault. W praniu wygląda on tak, że w razie wymiany ognia przeciwnik atakuje pierwszy, ale jeśli przeżyjemy wówczas ‘przesuniemy’ jednostkę nieprzyjaciela o jedno pole (przydaje się gdy chcemy go wypchnąć z kluczowych obiektów).

Tiny Metal posiadał multiplayer dla dwóch osób, ale był on udostępniony dopiero po premierze jako darmowe dlc.

Wideo - Tiny Metal

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper