God of War: Wstąpienie

God of War: Wstąpienie

Ocena wg platformy:

PS3 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Santa Monica Studio
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Zręcznościowa,   Akcja,   Slasher
Śr. czas:
11 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
12.03.2013
Europa:
13.03.2013
Polska:
13.03.2013
Producent:
Santa Monica Studio
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Zręcznościowa,   Akcja,   Slasher
Śr. czas:
11 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
12.03.2013
Europa:
13.03.2013
Polska:
13.03.2013

Recenzja redakcji

Recenzja gry: God of War: Wstąpienie
8.0
Recenzja gry: God of War: Wstąpienie
Pokaż kolejne recenzje

God of War: Wstąpienie - opis gry

God of War: Wstąpienie jest przygodową grą akcji wyprodukowaną przez Santa Monica Studios i wydaną przez Sony w marcu 2013 roku na konsolę PlayStation 3. Wstąpienie jest szóstą kanoniczną odsłoną serii God of War na konsole.

Wstąpienie jest prequelem serii God of War, którego akcja rozgrywa się dziesięć lat przed wydarzeniami z Chains of Olympus. Tytuł ten rozpoczyna się od retrospekcji, w której narratorka przybliża graczowi postać Furii oraz historię Ajgajona - sturękiego olbrzyma, który odmówił posłuszeństwa Zeusowi, przez co trzy Furie skazały go na wieczne cierpienie, budując na jego ciele więzienie. Tysiące lat później trafia tam Kratos, główny bohater gry - spartański generał, który w wyniku intrygi uknutej przez boga wojny Aresa, zabił w szale żonę i córkę. Pół roku po tym wydarzeniu protagonista pragnie zerwać więzy z synem Zeusa, jednak wpada przez to w pułapkę sióstr. Wojownik wydostaje się jednak z niewoli, a następnie rusza w pogoń za swoimi rozkochanymi w zadawaniu fizycznego i psychicznego bólu oprawczyniami. Podróż Ducha Sparty zaprowadzi go w najniebezpieczniejsze miejsca mitologicznej Grecji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka w szóstej części przygód Kratosa nie zmieniła się w znaczący sposób. W dalszym ciągu bazując na trzech podstawowych elementach - walce, rozwiązywaniu prostych zagadek logiczno-zręcznościowych oraz eksploracji. Deweloper nie poszedł jednak na łatwiznę i urozmaicił każdą z części składowych Wstąpienia. Wprowadzono zmiany w systemie walki - bohater może teraz podnosić broń pokonanych wrogów, której użycie przypisano pod „kółko”. Determinuje to kolejną nowinkę, gdyż wszelkie akcje kontekstowe wykonuje się teraz za pomocą „R1”. Oprócz tego Spartiata może pochwycić oponenta ostrzami na łańcuchach, a następnie przyciągnąć go do siebie lub skierować w grupę nacierających przeciwników. Drobnych zmiany doczekały się sekwencje QTE, gdzie większość z nich wykonuje się za pomocą lewej gałki analogowej. Dodano nowy tryb gniewu, a podczas rozwiązywania zagadek gracz może skorzystać z Cyklu Życia, czyli energii pozwalającej manipulować czasem. Największym novum w obrębie serii jest jednak dodanie opcji multiplayer. Maksymalnie ośmiu graczy może teraz walczyć ze sobą w kilku różnych trybach, takich jak Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag czy Trials of the Gods.

God of War: Wstąpienie działa na zmodyfikowanym silniku „trójki”, dzięki czemu prezentuje się fantastycznie, będąc jedną z najlepiej wykonanych gier na PlayStation 3. Za podniosłą ścieżkę dźwiękową odpowiada tym razem Tyler Bates, a w polskiej wersji językowej głosem Kratosa ponownie przemawia Bogusław Linda.

Wideo - God of War: Wstąpienie

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (94)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper