Retro/Grade

Retro/Grade

6,6
15 oceny

Ocena wg platformy:

PC -
PS3 6.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
24 Caret Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Strzelanina,   Muzyczna
Śr. czas:
2 godzin
Premiery
Świat:
21.08.2012
Europa:
21.08.2012
Producent:
24 Caret Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Strzelanina,   Muzyczna
Śr. czas:
2 godzin
Premiery
Świat:
21.08.2012
Europa:
21.08.2012

Retro/Grade - opis gry

Retro/Grade to gra zręcznościowa (będąca połączeniem shmupa i gry muzycznej) wyprodukowana i wydana przez niezależne studio 24 Caret Games. Tytuł ukazał się na PlayStation 3 i dostępny był w dystrybucji cyfrowej.

Rozgrywka - Retro/Grade

Dalsza część tekstu pod wideo

Produkcja 24 Caret Games bazuje na ciekawym pomyśle. Rozgrywkę rozpoczynamy od walki z bossem, która rychło się kończy, a przed nami zaczyna przewijać się lista płac. Bynajmniej nie jest to jednak koniec, ale początek. Okazuje się bowiem, że pilot statku, którym przyjdzie nam sterować, zostaje wessany przez czarną dziurę i czas zaczyna się cofać. Naszym zadaniem jest przebyć ponownie drogę, którą pokonał pilot.

Podobnie oryginalne założenia dotyczą też samej rozgrywki. Retro/Grade to specyficzna gra zręcznościowa, która stanowi połączenie shmupa (scrollowanego shootera) oraz muzycznej (rytmicznej). Gameplay przywodzi na myśl takie tytuły Guitar Hero czy Rock Band. Nasz statek porusza się po kilku liniach (ich konkretna liczba zależy od stopnia trudności; najniższy to dwie, najwyższy pięć) - my musimy przełączać się pomiędzy nimi gdy sytuacja tego wymaga, to znaczy znaleźć się w miejscu, w którym oddawaliśmy strzał w kierunku przeciwnika, a następnie wcisnąć ‘krzyżyk’. To wszak niejedyne zagrożenia. Oprócz tego omijamy też przeszkody, które pojawiają się nam za plecami, oraz wystrzeliwujemy rakiety, co wymaga wielokrotnego wciśnięcia stosownego przycisku. Im bardziej precyzyjni jesteśmy, tym więcej punktów zgarniemy. Zbyt duża liczba wpadek kończy zabawę, ale w razie czego możemy też skorzystać z zapasów paliwa, aby cofnąć czas i naprawić popełnione błędy.

Retro/Grade jest dość krótkie. ‘Kampanię’ da się zaliczyć w mniej więcej pół godziny, ale przejście odblokowuje nowy (wysoki) stopień trudności oraz tryb z wyzwaniami, w którym raz jeszcze przechodzimy te same levele, choć z nowymi wytycznymi. Gra nie posiada multiplayera.

Wideo - Retro/Grade

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper