Tactics Ogre: Let Us Cling Together

Tactics Ogre: Let Us Cling Together

8,6
41 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Śr. czas:
68 godzin
Premiery
Świat:
11.11.2010
Europa:
25.02.2011
Polska:
25.03.2011
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Śr. czas:
68 godzin
Premiery
Świat:
11.11.2010
Europa:
25.02.2011
Polska:
25.03.2011

Recenzja redakcji

Recenzja: Tactics Ogre: Let us Cling Together (PSP)
10.0
Recenzja: Tactics Ogre: Let us Cling Together (PSP)

Tactics Ogre: Let Us Cling Together - opis gry

Tactics Ogre: Let Us Cling Together jest strategią turową wyprodukowaną i wydaną na PlayStation Portable przez Square Enix. Grę wydano pierwotnie na SNES-a. LUCT stanowi część sagi Ogre Battle stworzonej przez Yasumiego Matsuno, autora m.in. Final Fantasy Tactics i Vagrant Story.

LUCT rozgrywa się w Valerii, regionie wielokrotnie wstrząsanym przez konflikty etniczne. W przeszłości kres trwającą 80 lat wojnie położył król Dorgalua, zapewniając swojemu państwu okres dobrobytu. Niestety, po tragicznej śmierci członków jego rodziny Dorgalua nie ma następców, a do walki o władzę szykują się przywódcy trzech stronnictw, co owocuje między innymi pogromami ludności. Głównym bohaterem historii jest 18-letni Denam Pavel, ofiara tych wydarzeń, który z czasem tworzy armię wyzwoleńczą mającą zakończyć rozlew krwi. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra jest protoplastą Final Fantasy Tactics i rozgrywka bardzo przypomina ten późniejszy tytuł Matsuno. W bitwach bierze udział po kilka ‘jednostek’ (mogą to być ludzie różnych profesji, ale i potwory), na polach przywodzących na myśl szachownicę. Kontrolę nad podopiecznym przejmujemy, gdy rozpoczyna się ich tura. Gdy polegną trzykrotnie, tracimy ich na zawsze. Jedną z rzeczy odróżniających LUCT od FFT są karty tarota, które czasem pozostawiają po sobie pokonani. Mogą one posłużyć np. do podbicia statystyk.

W swoim czasie LUCT wsławiło się nielinowym stylem prowadzenia narracji. Gracz kilkukrotnie był zmuszony podjąć rzutujące na kolejne wydarzenia decyzje, co odbijało się również na zakończeniu. Co ciekawe, kategorie pod jakie się one podczepiają (Law/Neutral/Chaos) bywają przewrotne. Można popełnić czyn moralnie zdrożny, jednak wówczas wykażemy się lojalnością, więc zachowamy porządek (Law). Matsuno tłumaczył w wywiadach, że inspiracją były dlań wydarzenia w byłej Jugosławii. Nie chciał też skupiać się na wątkach paranormalnych (choć tych nie zabraknie), próbując przedstawić coś bliższego rzeczywistości.

Względem pierwowzoru wersja na PSP posiadała lepszą grafikę, zmieniony interfejs, lepiej zbalansowany poziom trudności, poprawione tłumaczenie, a przede wszystkim system The World, który umożliwia cofnięcie się do wcześniejszych wydarzeń, by podjąć inne decyzje bez potrzeby ponownego rozpoczynania fabuły. Jak raczyliśmy wspomnieć, LUCT to część sagi Ogre Battle, którą Matsuno podzielił na osiem epizodów. Ogólnie wyszły cztery tytuły pod tym szyldem, jednak tylko dwa z nich należy uznać za kanoniczne - March of the Black Queen (SNES) oraz LUCT właśnie.

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper