Psycho-Pass: Mandatory Happiness

Psycho-Pass: Mandatory Happiness

6,3
10 oceny

Ocena wg platformy:

PC 5.0
PS4 6.9
XONE -
PS Vita 6.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
5pb
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Powieść graficzna
Premiery
Świat:
24.03.2016
Europa:
16.09.2016
Producent:
5pb
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Powieść graficzna
Premiery
Świat:
24.03.2016
Europa:
16.09.2016

Psycho-Pass: Mandatory Happiness - opis gry

Psycho-Pass: Mandatory Happiness to gra przygodowa w konwencji powieści graficznej wyprodukowana przez japońską firmę 5pb. i wydana w Europie przez NIS America. Tytuł ukazał się na konsolach Xbox One (tylko Japonia), PlayStation 4, PlayStation Vita oraz na komputerach. Gra powstała na podstawie anime Psycho-Pass. Przy jej tworzeniu udzielał się Gen Urobuchi, scenarzysta serialu.

Akcja gry toczy w drugiej dekadzie XXII wieku w Tokyo. Gra i anime przedstawiają nam utopijną wizję japońskiej stolicy, gdzie nad życiem wszystkich mieszkańców czuwa system komputerowy Sybil monitorujący na bieżąco ich stan mentalny. Ten jest przedstawiony przy pomocy kolorowego wykresu. Dobrodziejstwem tego rozwiązania jest to, że pozwala ono na wyłapywanie potencjalnych przestępców zanim zrobią coś złego, dzięki czemu poziom przestępczości spadł niemal do zera, ale poza tym ma również rozmaite minusy. Mandatory Happiness pozwala nam się wcielić jedną z dwóch postaci, które nie występowały w anime. Są to działająca w służbach porządkowych Nadeshiko Kugatachi (zmaga się z amnezją) oraz tzw. Enforcer, czyli potencjalny przestępca działający w służbie ‘dobra’, Takuma Tsurugi. Oboje ścigają Alpha, hakera próbującego zafundować szczęście innym, nawet wbrew ich woli (postać ta także nie pojawia się w anime).

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli chodzi o rozgrywkę, to produkcja 5pb. jest dość zwyczajną powieścią graficzną (visual novel), w której rola gracza sprowadza się do przewijania tekstu i rzadziej do podjęcia jakiejś decyzji rzutującej na bieg fabuły (na XONE można korzystać z Kinecta), ale nie tylko na to. Na szali jest także stan mentalny podopiecznych, który może ulec degradacji wraz z niepomyślnym rozwojem zdarzeń.

W Japonii, co warto dodać, udostępniono do pobrania aplikację na urządzenia mobilne, która umożliwiała śledzenie stanu mentalnego bohaterów, oferowała dostęp do rozmaitych mniej lub bardziej przydatnych informacji oraz minigier. W wersji na PS Vita zawartość ta była dostępna wraz z grą.

Wideo - Psycho-Pass: Mandatory Happiness

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper