Poradnik: Final Fantasy XIII (update)

Gry
5951V
Poradnik: Final Fantasy XIII (update)
Sebastian Michalski | 28.03.2010, 23:49

Poniższy poradnik ma na celu przybliżenie tego, co czeka was po rozpoczęciu 11 rozdziału Final Fantasy XIII. Jeśli jeszcze tam nie dotarliście to pociesze was że wszystko co najlepsze przed wami!

Dostajemy możliwość wykonania zadać niegdyś powierzonych innym mieszkańcom Gran Pulse, którzy z jakiegoś powodów zawiedli w swoim wyzwaniu i zostali zamienieni w kamienne znaki, przy których to możemy uratować ich duszę kończąc ich zadania.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

ZMIANY:

28.03.2010r
Dodano kalkulator doświadczenia, służy on do tego, aby obliczać ilość doświadczenia, którą musimy zużyć na dany ekwipunek od danego poziomu do poziomy ostatecznego. Wstępna i obecna wersja jest pół automatyczna. Wersja ostateczna będzie posiadała wybór ekwipunku, który sam wypełni pola kalkulatora a nasze zadanie będzie polegało tylko na podaniu naszego obecnego poziomu oręża. Dodano poradniki do GIL i CP oraz Sprint Shoes!

20.03.2010r
Poradnik został uzupełniony o resztę misji jak i pytania zostały lekko poprawione. Dodatkowo pod wieczór podam listę oręży dla każdej z postaci ktore daja najwięszy współczynnik ataku, magii jak i obu z nich naraz.


Poniższy poradnik ma na celu przybliżenie tego, co czeka was po rozpoczęciu 11 rozdziału Final Fantasy XIII. Jeśli jeszcze tam nie dotarliście to pociesze was że wszystko co najlepsze przed wami!


Dostajemy możliwość wykonania zadać niegdyś powierzonych innym mieszkańcom Gran Pulse, którzy z jakiegoś powodów zawiedli w swoim wyzwaniu i zostali zamienieni w kamienne znaki, przy których to możemy uratować ich duszę kończąc ich zadania.


 


ZMIANY:


28.03.2010r

Dodano kalkulator doświadczenia, służy on do tego, aby obliczać ilość doświadczenia, którą musimy zużyć na dany ekwipunek od danego poziomu do poziomy ostatecznego. Wstępna i obecna wersja jest pół automatyczna. Wersja ostateczna będzie posiadała wybór ekwipunku, który sam wypełni pola kalkulatora a nasze zadanie będzie polegało tylko na podaniu naszego obecnego poziomu oręża. Dodano poradniki do GIL i CP oraz Sprint Shoes!


20.03.2010r

Poradnik został uzupełniony o resztę misji jak i pytania zostały lekko poprawione. Dodatkowo pod wieczór podam listę oręży dla każdej z postaci ktore daja najwięszy współczynnik ataku, magii jak i obu z nich naraz.



Zanim jednak przejdziemy do właściwej części odpowiem na najczęściej zadawane pytania:


 


Pyt: Gdzie można zdobywać jednocześnie CP i GIL?

Odp:
MISJA 24 - A POTETNT STING, dostajemy w niej 6000 CP oraz przedmiot Moonblossom Seed, który kosztuje 6500 GIL. Walka jest bardzo prosta i bardzo często można uzyskać Premptive Strike.


 


Pyt: Jak zdobyć Auto-Haste aka. Sprint Shoes.

Odp: Najprostszy i najskuteczniejszy sposób to, kupujemy 12 sztuk Iron Bangle (500 GIL) i przenosimy się w okolice MISJI 7 - BITUITUS, THE PILLAGER. Przeciwnik w tej misji upuszcza Tetradic Tiaras, którą to niezwłocznie zabieramy do najbliższego Punktu Zapisu (Save Point) i pakujemy w nią 2000 EXP. Następnie używamy funkcji Dismantle na czterech sztukach Iron Bangle a następnie na Tetradic Tiaras. Efektem tego jest parę mniej istotnych przedmiotów oraz upragnione Sprint Shoes dające Auto-Haste na początku walki na czas dwóch minut.


 


Pyt: ADAMANTORTOISE, polowanie na wielkiego żółwia! Jak, gdzie i kiedy?

Odp:
Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego i od chwili, w ktorej uzyskujesz umiejętność "Death" w arsenale zaklęć Vanilli to walka z nim zależy jedynie od szczęścia. Do starcia potrzebne nam są conajmniej trzy punkty paska TP oraz Belladonna Wand > Malboro Wand > Nirvana. Ustawiamy Vanillę jako lidera grupy i rozpoczynamy walkę. Przydadzą się nam Sprint Shoes i napewno wszystkie przedmioty zwiększające szanse na zdobycie przedmiotów gdyż nagrodą główną prócz 40.000 CP jest Trapezohedron, pozwalający na osiągnięcie trzeciego poziomu broni.


Po rozpoczęciu walki natychmiast wzywamy Summona, następnie omijamy scenkę przyciskiem SELECT, Kwadrat, SELECT i Trujkąt. Po tym jak pomagier opuści pole walki spamujemy zaklęcie Death na naszym żółwiku. Przydalo by się aby Shaz boostował drużynę a Fang zarzucała wszelkiego typu negatywne zakęcia na przeciwnika. Różne źródła twierdzą że szanse to 1%. Mnie udaje się 1 na 3 razy. Jeśli widzimy że Adaman wsaje to wsickamy START i RETRY. POWODZENIA!


 


Pyt: Jak dostać Chocobo?

Odp: Należy wykonać misje Cie'th kolejno: 1-8, 12 i 14.


 


Pyt: Czy w FF XIII opłaca się grindować (levelować)?

Odp: Do 11 rozdziału jest to praktycznie zbyteczne. Dopiero wtedy spotykamy przeciwników, którzy regularnie się „odradzają” i możemy wybrać najlepszego dla nas przeciwnika.


 


Pyt: Czemu w FF XIII jest tak mało GIL?

Odp: W FF XIII uznano, że nawet najdziwniejsze stwory nie noszą ze sobą portmonetek. Jedyny sposób na zdobywanie pieniędzy to sprzedawanie znalezionych rzeczy i przeszukiwanie skrzyni ze skarbami rozrzuconych po całym świecie.


 


Pyt: Kiedy będę mógł samemu ustalać skład mojej drużyny?

Odp: Dopiero pod koniec rozdziału 9, ta możliwość dotyczy wszystkich kolejnych rozdziałów za wyjątkiem walk z Summonami.


 


Pyt: Czy po rozpoczęciu walki można wprowadzić zmiany w ekwipunki itd.?

Odp: Jeśli wystarczająco wcześnie wciśniemy START po rozpoczęciu walki przejdziemy do ekranu menu które zwykle znajduje się pod trójkątem, możemy zwiększyć poziomy umiejętności bohaterów w Crystalium oraz zmienić Ekwipunek.


 


Pyt: Czy opłaca się wydawać CP na wszystkie trzy podstawowe klasy bohaterów?

Odp: Grając daną postacią możesz stwierdzić czy jej umiejętność jest przydatna czy nie. Od Ciebie tylko zależy czy będziesz grał tak długo by uzbierać odpowiednią ilość CP czy skoncentrujesz się na danej klasie. Pamiętać jednak należy o tym że każda nowa zdobyta kula z magią, mocą HP liczy się do postaci a nie do klasy, tak więc opłaca się ostatecznie zainwestować we wszystkie trzy podstawowe klasy postaci.


 


Pyt: W pewnym momencie gry mam możliwość używania każdej klasy dla każdej postaci. Czy opłaca się wydawać na nie CP?

Odp: Odpowiedź jest prosta – NIE. Koszt jednego poziomu w tych klasach jest strasznie duży i tylko zapaleni gracze mogą mieć ochotę katować się godzinami by dobić każdą klasę na maksimum. Pamiętajmy jednak, że Trofea mówię jedynie o zdobyciu maksymalnego poziomu w każdej z klas, nie dla każdej postaci.


 


Pyt: Jaki jest najlepszy i najtańszy sposób na levelowanie ekwipunku?

Odp: Jak zapewne już zauważyłeś podnoszenie poziomu ekwipunku dzieli się na dwie rzeczy: mnożnik i doświadczenie. To pierwsze można uzyskać używając specjalnych materiałów dostępnych w sklepie oraz od przeciwników.


 


Najlepsze materiały (Mnożnik) dostępne w sklepie to:


 



































Sturdy Bone

+14

80 GIL

Barbed Tail

+14

80 GIL

Vibrant Ooze

+14

80 GIL

Otherworldly Bone

+21

150 GIL

Diabolic Tail

+21

150 GIL

Transparent Ooze

+21

150 GIL


 


Wartości skoku mnożnika w zależności od wartości materiałów:


 





























0-50

x 1.00

51-100

x 1.25

101-200

x 1.50

201-250

x 1.75

251-500

x 2.00

501+

x 3.00


 


Najlepsze materiały (EXP) dostępne w sklepie to:


 


















































Superconductor

400 EXP

840 GIL

Chobham Armor

460 EXP

1.000 GIL

Bomb Core

551 EXP

1.200 GIL

Perfect Conductor

751 EXP

1.600 GIL

Turboprop

768 EXP

1.600 GIL

Supercharger

774 EXP

1,600 GIL

Tesla Turbine

823 EXP

1.800 GIL

Particle Accelerator

4.800 EXP

10.000 GIL

Ultracompact Reactor

40,000 EXP

50.000 GIL


 


Pyt: Jaki jest najlepsze miejsce do zdobywania CP i GIL jednocześnie?

Odp: The Archyle Steppe - Northern Highplain, możemy tutaj znaleźć walczących ze sobą Behemoth King’a oraz Megistotherian’a. Gdy wbiegniemy pomiędzy walczących tytanów za każdym razem rozpoczynamy walkę z przewagą. Na początku walki zajmujemy się pierwszym Bahamoth’em i przy pomocy Commandera wyrzucamy go w powietrze i trzymamy tak długo aż zginie. Pozwolenie mu na atak będzie skutkować jego przemiana oraz całkowitym odnowieniem HP. Następnie gdy B. King jest już unicestwiony możemy zając się Magistotherian’em. Walka przy odrobienie wprawy zakończy się błyskawicznie a my dostaniemy pokaźną sumę 6.600 CP. Walkę można skrócić do 20 sekund! Co w ciągu godziny daje około 400.000 CP!


 



 


Wykonując misje zdobywamy tytuły w zależności od wykonanego zadań:


 


































































































Good Samaritan

Ukończ misję 01

Mercifex

Ukończ misję 03

Archaeopolitan Idol

Ukończ misję 07

Baneslayer

Ukończ misję 12

Feathered Friend

Ukończ misję 14

Dismantler

Ukończ misję 18

Monumental Ally

Ukończ misję 21-26

Grudge Settler

Ukończ misję 27

Heartstriker

Ukończ misję 30

Adamantine Knight

Ukończ misję 33

Curse Lifter

Ukończ misję 34

Righteous Avenger

Ukończ misję 45

Protean Warrior

Ukończ misję 46

Karmic Champion

Ukończ misję 47

Walker of the Wheel

Ukończ misję 48

Deus Ex Machina

Ukończ misję 49

Halcyonian Hero

Ukończ misję 50

Guardian of Virtue

Ukończ misję 51

Needleworker

Ukończ misję 54

Hand of Wrath

Ukończ misję 59

Adamantine Crusader

Ukończ misję 63

Deliverer of Souls

Ukończ misję 64

Great Redeemer

Wszystkie misje na 5 gwiazdek


 


========================================

OPIS MISJI - GRAN PULSE 01-64

========================================


MISJA 1 - POND SCUM


Przeciwnik: Ecdopudding

Poziom trudności: D

Warunek wykonania: Brak

Nagroda: Energy Sash

Nagroda za ponowienie: Bomb Core (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 2 - GOODWILL HUNTING


Przeciwnik: Uridimmu

Poziom trudności: D

Warunek wykonania: Ukończ misję 01

Nagroda: Cobaltite

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 3 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 3 - MASSIF CONTAMINATION


Przeciwnik: Ugallu

Poziom trudności: D

Warunek wykonania: Ukończ misję 02

Nagroda: Platinum Bangle

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 3 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 4 - A HERO’S CHARGE


Przeciwnik: Adroa

Poziom trudności: D

Warunek wykonania: Ukończ misję 02

Nagroda: Pearl Necklace

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 3 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 5 - JOYLESS REUNION


Przeciwnik: Edimmu

Poziom trudności: D

Warunek wykonania: Ukończ misję 03

Nagroda: Sorcerer’s Mask

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 5 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 6 - NO PLACE LIKE HOME


Przeciwnik: Munchkin Maestro

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 03

Nagroda: Fulmen Ring

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 3 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 7 - BITUITUS, THE PILLAGER


Przeciwnik: Bituitus

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 03

Nagroda: R&D Depot (sklep)

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 5 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 8 - THE ELEVENTH HOUR


Przeciwnik: Rakshasa

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 05

Nagroda: Collecor’s Catalog

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 3 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 9 - HEAVE-HO


Przeciwnik: Kaiser Behemoth

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 04

Nagroda: Rhodochrosite

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 3 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 10 - HOLLOW HOPE


Przeciwnik: Ambling Bellows

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 05

Nagroda: Super Conducdor x 4

Nagroda za ponowienie: Thrust Bearing x 3 (200 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 11 - PRIDE BEFORE A FALL


Przeciwnik: Adroa

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 05

Nagroda: Frost Ring x 2

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 3 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 12 - GEISERIC, THE PROFANE


Przeciwnik: Geiseric

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 05 i 07

Nagroda: Royal Armlet

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 5 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 13 - ETERNITY UNPROMISED


Przeciwnik: Goblin Chieftain

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 12

Nagroda: Cobaltite

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 4 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 14 - DEFENDER OF THE FLOCK


Przeciwnik: Sahagin

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 13

Nagroda: Ghysahl Reins (klucz do minigry chocobo)

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 3 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 15 - TRIBAL WARFARE


Przeciwnik: Goblin chieftain

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 12

Nagroda: Survivalist Catalog

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 4 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 16 - SURROGATE SLAYER


Przeciwnik: Sahagin

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 12

Nagroda: Rhodochrosite

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 4 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 17 - A WIDOW’S WRATH


Przeciwnik: Pulsework Champion

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 12

Nagroda: Perfect Conducdor x 3

Nagroda za ponowienie: Piezoeletric Elements x 4 (310 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 18 - SO CLOSE. YET SO FAR


Przeciwnik: Ambling Bellows

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 12

Nagroda: Sorceror’s Przeciwnik

Nagroda za ponowienie: Piezoeletric Elements x 4 (310 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 19 - TRIANGLE OF TRAGEDY


Przeciwnik: Uridimmu

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 18

Nagroda: Cobaltite

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 20 - WORDS UNSPOKEN


Przeciwnik: Goblin Chieftain

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Brak

Nagroda: Rhodochrosite

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 21 - A TREMULOUS TERROR


Przeciwnik: Gelatitan

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Brak

Nagroda: Speed Sash

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 4 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 22 - INFERNAL MACHINE


Przeciwnik: Ambling Bellows

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Brak

Nagroda: Particle Accelerador x 3

Nagroda za ponowienie: Electrode x 3 (434 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 23 - NATURAL DEFENSES


Przeciwnik: Gurangatch

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Brak

Nagroda: Warrior’s Wristbi

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 4 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 24 - A POTETNT STING


Przeciwnik: A Potent Sting

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 21 do 23

Nagroda: Moonblossom Seed x 6 (73 exp.)

Nagroda za ponowienie: Moonblossom Seed (73 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 25 - SPECTRAL HAUNT


Przeciwnik: Vetala

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 21 do 23

Nagroda: Cobaltite

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 6 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 26 - SO SHRILL, THE CRY


Przeciwnik: Penanggalan

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 21 do 23

Nagroda: Diamond Bangle

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 5 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 27 - MITHRIDATES, THE LONE


Przeciwnik: Mithridates

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Pokonaj Dahaka ( Taejin’s Dower )

Nagroda: Blaze Ring

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 6 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 28 - FADED GLORY


Przeciwnik: Ceradosaur

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Brak

Nagroda: Giant’s Glove

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x 5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 29 - FALTERING FAITH


Przeciwnik: Juggernaut

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 20

Nagroda: Uraninite

Nagroda za ponowienie: Mobius Coil x 6 (627 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 30 - SYPHAX, THE INSIDIOUS


Przeciwnik: Syphax

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Dojdź do Sulyya Springs

Nagroda: Uraninite

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x 6 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 31 - NEWFOUND PURPOSE


Przeciwnik: Pulsework Champion

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 30

Nagroda: Perfect Conductor x3

Nagroda za ponowienie: Crystal Oscillator x2 (845 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 32 – AND THEN THERE WAS ONE


Przeciwnik: Amam

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Dojdź do Mah’habara

Nagroda: Glass Buckle

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 33 – A PARENT'S PLEDGE


Przeciwnik: Adamanchelid

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 30

Nagroda: White Cape

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 34 – ZENOBIA, THE BUTCHER


Przeciwnik: Zenbia

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 30

Nagroda: Hermes Sandals

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x7 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 35 – THE ROAD LESS TRAVELED


Przeciwnik: Gurangatch

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Brak

Nagroda: Witch’s Bracelet

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 36 – DARK DELIVERANCE


Przeciwnik: Amam

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 35

Nagroda: Uraninite

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x6 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 37 – DYING OF THE LIGHT


Przeciwnik: Rafflesia

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 35

Nagroda: Star Pendant

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 38 – MOONLIT MADNESS


Przeciwnik: Verdelet

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 36

Nagroda: Diamond Bangle

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 39 – SEEING STARS


Przeciwnik: Ochu

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Ukończ misję 36 lub 37

Nagroda: Siltstone Ring

Nagroda za ponowienie: Moonblossom Seed x2 (73 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 40 - SOLAR POWER

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 37

Nagroda: Zealot's Amulet

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 41 – GAIAN GRUDGE


Przeciwnik: Tonberry

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Ukończ misję 38

Nagroda: Doctor's Code

Nagroda za ponowienie: Tonber Figurine


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 42 – ANTIHERO


Przeciwnik: Borgbear Hero

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 38 lub 39

Nagroda: Witch's Bracelet

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x7 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 43 – THE HERO NEVER DIES


Przeciwnik: Borgbear Hero

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 39 lub 40

Nagroda: Speed Sash

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x7 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 44 – THE OLD ONES GO TO RUST


Przeciwnik: Corrosive Custard

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Ukończ misję 40

Nagroda: General 's Belt

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x7 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 45 – EMERGENT EVOLUTION


Przeciwnik: Neochu

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Ukończ misję 41

Nagroda: Hunter's Friend

Nagroda za ponowienie: Moonblossom Seed x3 (73 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 46 – ON SILENT WINGS


Przeciwnik: Zirnitra

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Ukończ misję 42

Nagroda: Gillgamesh, Inc, (sklep)

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x10 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 47 – UNFOCUSED RAGE


Przeciwnik: Raktavija

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 42

Nagroda: Mnar Stone

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x10 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 48 – THE ABYSS STARES BACK


Przeciwnik: Verdelet

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Ukończ misję 43

Nagroda: Twenty-sided Die

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x10 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 49 – TYRANNICIDE


Przeciwnik: Tyrant

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Ukończ misję 43

Nagroda: Particle Accelerator x7

Nagroda za ponowienie: Crystal Oscillator x2 (845 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 50 – ROAD TO PREDATION


Przeciwnik: Humbaba

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Ukończ misję 44

Nagroda: Scarletite

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x7 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 51 – ATTACUS. THE SOULLESS


Przeciwnik: Attacus

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Ukończ misję 35 do 50

Nagroda: Genji Glove

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x10 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 52 – HEAD IN THE CLOUDS


Przeciwnik: Zirnitra

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Dojdź do Sulyya Springs

Nagroda: Gale Ring

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x7 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 53 – FREEDOM FROM FEAR


Przeciwnik: Zirnitra

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Brak

Nagroda: Blaze Ring

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x10 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 54 – THE BIGGER THEY ARE ...


Przeciwnik: Gigantuar

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Znajdź Cactuar'a

Nagroda: Cactuar Doll

Nagroda za ponowienie: Chocobo Plume x2 (7 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 55 – CAN'T WE ALL JUST GET ALONG?


Przeciwnik: Neochu

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Pokonaj Barthandelus w Oerba i ukończ misje 14

Nagroda: Growth Egg

Nagroda za ponowienie: Moonblossom Seed x2 (73 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 56 – A TOOTHY GRIN


Przeciwnik: Ugallu

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Dojdź do Taejin's Tower

Nagroda: Rhodochrosite


Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 57 – WHAT'S YOURS IS BRINE


Przeciwnik: Sahagin

Poziom trudności: C

Warunek wykonania: Dojdź do Taejin's Tower

Nagroda: Uraninite

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 58 – THE CULLER OF MANY


Przeciwnik: Humbaba

Poziom trudności: B

Warunek wykonania: Dojdź do Taejin's Tower

Nagroda: Speed Sash

Nagroda za ponowienie: Bomb Shell x5 (247 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 59 – TWO-FACED FIEND


Przeciwnik: Zirnitra

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Dojdź do Taejin's Tower

Nagroda: Energy Sash

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x6 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 60 – DEGELA VU


Przeciwnik: Gelatitan

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Dojdź do Oerba

Nagroda: Mnar Stone

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x7 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 61 – I, JUGGERNAUT


Przeciwnik: Juggernaut

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Dojdź do Oerba

Nagroda: Royal Armlet

Nagroda za ponowienie: Crystal Oscillator x2 (845 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 62 – INDOMITABLE WILL


Przeciwnik: Raktavija

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Dojdź do Taejin's Tower

Nagroda: Genji Glove

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x10 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 63 – CRUSHED BY DOUBT


Przeciwnik: Adamantortoise

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Dojdź do Faultwarrens

Nagroda: Genji Glove

Nagroda za ponowienie: Gold Nugget (60.000 GIL)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================


MISJA 64 – THE DOOMHERALD


Przeciwnik: Vercingetorix

Poziom trudności: A

Warunek wykonania: Pokonaj Barthandelus w Oerba i ukończ misję 27 i 51

Nagroda: Gold Watch

Nagroda za ponowienie: Bomb Core x10 (551 exp.)


Misja Ukończona na 5 gwiazdek - FILMIK (z wersji JAP)


========================================

KALKULATOR DOŚWIADCZENIA

========================================


Po wielu godzinach studiowania systemu doświadczenia, jaki stworzyli Panowie z Square Enix w najnowszej odsłonieFinal Fantasy XIII udało mi się stworzyć kalkulator, który pozwoli wam na obliczenie ilości potrzebnych punktów doświadczenia wymaganych do osiągnięcia danego poziomu ekwipunku czy broni.


Kalkulator jak na razie napisany jest w formularzu kalkulacyjnym Excel (97-2003) z czasem postaram się przepisać go w HTML czy PHP i stworzyć wersję online.


 


Aby skorzystać z kalkulatora potrzebny wam będzie program kalkulacyjny Microsoft Office Excel lub darmowy program kalkulacyjny o nazwie OpenOffice. Następnie po otwarciu należy wpisać poziom ekwipunku, z którego startujemy (aktualny poziom) oraz maksymalny poziom broni lub też przedmiotu (listę maksymalnych poziomów poszczególnych ekwipunków postaram się dodać do końca tygodnia a tymczasem pozostaje Internet).


 


Następnie wpisujemy ilość doświadczenia wymaganą na aktualnym poziomie oraz ilość punktów wymaganą na następnym poziomie w kolejności (należy zwiększyć poziom ekwipunku o jeden). W ten sposób kalkulator obliczy skok doświadczenia oraz ilość punktów potrzebny do osiągnięcia wpisanego przez nas poziomu maksymalnego.


 


Nie twierdzę, że kalkulator jest idealny i może zawierać błędy. Jeśli tylko jakieś wyłapiecie proszę o informację.


 


Źródło: własne

Komentarze (52)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper