Codemasters wyjaśnia, dlaczego F1 2014 ukaże się na konsolach nowej generacji dopiero w przyszłym roku
W zeszłym tygodniu Codemasters zapowiedziało nową odsłonę swojego symulatora wyścigów Formuły 1. Zastanawiające jednak było, dlaczego gra ukaże się na konsolach poprzedniej generacji w tym roku, a dopiero potem, po kilku miesiącach zawita na PS4 i Xboksa One. Firma postanowiła wytłumaczyć powody swojej decyzji.
Na oficjalnym blogu Codemasters głos w tej sprawie zabrał Luke Spring, pełniący funkcję menadżera ds. społeczności.
Tworzymy grę nowej generacji, a co najważniejsze, piszemy dla niej zupełnie nowy silnik. Doświadczenia płynące z gry zostały zaprojektowane całkowicie od podstaw i właśnie dlatego nie było możliwości wydania tej wersji w tym roku. Ulepszenia dotyczyć będą m.in. fizyki, sztucznej inteligencji czy grafiki. Możecie być pewni, że gra ukaże się na początku sezonu F1 i w ciągu kolejnych miesięcy od premiery doczeka się licznych aktualizacji drogą cyfrową.
Nie da się ukryć, że to o wiele lepsze rozwiązanie, niż dostać na PlayStation 4 i Xboksa One wersję z konsol poprzedniej generacji, która różniłaby się jedynie rozdzielczością, ilością klatek na sekundę i kilkoma mało istotnymi szczegółami.
trafi na PlayStation 3, Xboksa 360 i PC 17 października tego roku.