Zatrzęsienie szczegółów na temat walki i umiejętności oraz zrzuty z ekranu ekwipunku trzeciego Wiedźmina
Premiera gry coraz bliżej, więc do Sieci napływają coraz to nowe informacje i zrzuty, mające przekonać niepewnych (są jeszcze tacy?), że produkcja polskiego studia CD Projekt RED jest warta nabycia.
Podczas ostatniego streama, projektant poziomów z CDP RED Miles Tost dostarczył sporo ciekawych informacji:
- Są trzy rodzaje pancerza - ciężki, średni i lekki. Korzystanie z ciężkiego stanowi lepszą obronę, ale akcje wyczerpią pasek wytrzymałości nieco szybciej;
- skupienie się na jednym przeciwniku pochłania jego wytrzymałość (żółty pasek pod ilością życia), co sprawi, że nie będzie w stanie blokować naszych ataków;
- mamy dwa rodzaje uników - długi (przewrót) oraz krótki (krok w bok lub do tyłu);
- punkty adrenaliny są niezwykle ważne - pozwalają aktywować wiele specjalnych efektów;
- idealnie sparowana strzała wyśle pocisk z powrotem w stronę właściciela;
- drzewko alchemii jest bardzo złożone i skomplikowane, ale zdecydowanie warto się nim zainteresować;
- jeśli chcemy cofnąć włożoną w miecz runę, możemy zniszczyć mieczy, by ją odzyskać albo poświęcić runę, by zostać z "pustym" mieczem
- po włożeniu w miecz runy, będzie ją widać na ostrzu;
- jeśli sparujemy atak przeciwnika stojąc nad nim, jest szansa, że ten się przewróci;
- będą wybuchowe beczki, które możemy podpalać;
- każdy punkt wydany na drzewko wiedźmińskich znaków zwiększy naszą regenerację wytrzymałości;
- po wymaksowaniu drzewka znaków teoretycznie będziemy mogli nimi spamować;
- w grze znajdą się miejsca mocy, przy których da się medytować, by uzyskać buffa i punkty umiejętności;
- mając wysoki współczynnik obrażeń ze znaków, będziemy mieli okazję wziąć przeciwnika na jedno uderzenie znakiem ofensywnym;
- każdy znak ma swoją alternatywną formę, nie zawsze lepszą - zależy od rodzaju walki, czasu na atak (niektóre znaki trzeba naładować) itp.;
- koń będzie miał swoje wyposażenie - siodło, juki, klapki na oczy, miejsce na trofeum; wszystkie zmiany będą widoczne;
- lepsze juki dadzą większą pojemność na przedmioty, siodło zwiększy wytrzymałość konia, a klapki wydłużą czas, zanim Płotka zacznie panikować;
- na wyższych poziomach trudności medytacja nie odnawia zdrowia;
- toksyczność słabnie z czasem, ale niektóre umiejętności drzewka alchemii opierają się o jej aktualną wartość, nadając bonusy przy wysokiej wartości;
- pancerz można ulepszać i przełoży się to na jego wygląd, ale tylko do pewnego momentu, później będzie trzeba przerzucić się na lepszy model;
- szybkość Geralta zależy od podłoża - na bagnach lub idąc pod górę będzie poruszał się wolno;
- niektóre misje będą dostępne tylko o określonych porach dnia;
- nie da się wyłączyć w opcjach krwi, to gra dla dorosłych;
- walki na pięści nie polegają już (jak w dwójce) na sekwencjach QTE;
- nie można sprawić sobie nowego konia na stałe - można go oswoić znakiem Aksji i na nim jeździć, ale nie będzie on niczym stałym;
- można wyłączyć paski życia przeciwników, ale tracimy informację o czasie na kontratak, gdyż ten sygnalizowany jest miganiem tych pasków;
- niektóre decyzje z misji pobocznych przełożą się do głównej linii fabularnej;
- można tworzyć różne rodzaje bełtów do kuszy - wybuchowe, wywołujące krwawienie, odpychające itp.;
- kusza jest naszą podstawową bronią pod wodą;
- można grozić kupcom, ale w ten sposób narażamy się strażnikom miasta;
- pokonany przez strażnika, Geralt traci przytomność, a ten zabiera mu część posiadanego złota;
- można ukończyć grę bez korzystania z broni dystansowych.
W galerii znajdziecie nowe zrzuty, jakie pojawiły się na oficjalnym koncie twitterowym gry oraz screenshoty ekwipunku, drzewek umiejętności i całej reszty menusów uchwyconych podczas streama. Premiera gry za niecałe dwa tygodnie, 19 maja.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.