W Mirror's Edge: Catalyst strzelać nie będziemy. Twórcy odpowiadają dlaczego

Gry
793V
W Mirror's Edge: Catalyst strzelać nie będziemy. Twórcy odpowiadają dlaczego
kalwa | 17.06.2015, 20:35

to coś w rodzaju restartu serii. Zamiast liniowej produkcji, dostajemy otwarty świat, a zamiast strzelania - rozbrajanie przeciwników i walkę gołymi rękoma. Z czym to się wiąże? Na to pytanie odpowiada główny menedżer Dice.

Jak wyjaśnia, chodzi o to, że Faith jest bohaterką która nie używa broni. "Koniec, kropka". A dokładniej rzecz ujmując, wygląda to tak:

Dalsza część tekstu pod wideo
To się chyba nazywa bycie wiernym swojej wizji artystycznej. Łatwo jest uciec się do zaimplementowania systemu strzelania, ale wiemy że zaprowadzi nas to tam gdzie nie chcemy trafić.  jest grą o eksploracji, wolności w przemierzaniu miasta. Skupienie się na tym pozwala nam na pozbycie się pewnych problemów i osiągnięcie czegoś, czego nie widzieliśmy wcześniej. To piękno trzymania się pierwotnych założeń, a zamiast tego moglibyśmy stwierdzić "to może się nie udać, trochę się stresujemy, dajmy lepiej te bronie". Widać to w przypadku niektórych gier, kiedy pomysł wydaje się ciekawy, ale ostatecznie wszystko wraca do tego co się sprzedaje. Bo dane wskazują na to, że to się sprzedaje.

Patrick Bach przyznał również, że dla DICE wprowadzenie możliwości strzelania nie byłoby problemem, bo w choćby  strzelanie działa elegancko. "Tylko czy nie byłoby to nudne?", jak sam zapytał. Faith może omijać kule po tym jak wejdzie w tzw. "flow". W podobnym stanie może znaleźć się dzięki sprawnemu przemierzaniu miasta, czy walce z przeciwnikami. Więcej możecie dowiedzieć się z poniższego wideo, na którym Sara Jannson opowiada redaktorom IGN o bohaterce.



ma pojawić się 26 lutego 2016 roku.

Źródło: http://uk.ign.com/articles/2015/06/17/e3-2015-why-gun-combat-doesnt-exist-in-mirrors-edge-catalyst

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper