Doom otrzymał czwartą aktualizacje gry
id Software pokazuje jak wspierać grę po premierze. otrzymał czwartą aktualizację, która dodaje między innymi nową kampanię stworzoną z klasycznych poziomów.
Klasyczne poziomy do tej pory ukryte były jako easter eggi. id Software postanowiło z tego sklecić pełnoprawną kampanię dla jednego gracza. Oprócz tego dodano nowe tryby gry, rozbudować SnapMap, poprawić sporo rzeczy w trybie dla jednego gracza oraz w trybie dla wielu.
Poniżej pełna lista zmian.
Kampania
- Dodano tryb zręcznościowy dla wszystkich graczy.
Gra wieloosobowa
- Dodano nowy tryb każdy na każdego: krwawy szał.
- Dodano nowy tryb drużynowy: opętanie – łowcy kontra marines.
SnapMap
Nowa klasyczna kampania DOOM
- Pakiet misji kampanii zawierający nowe, klasyczne poziomy z DOOM-a.
Klasyczna zawartość do DOOM-a
- Nowe, pochodzące z klasycznego DOOM-a moduły, rekwizyty, przedmioty interaktywne, windy, przedmioty do podnoszenia, klasyczne śmierci gracza i muzyka.
Wsparcie społeczności
- Społecznościowy system kuracyjny umożliwiający publikację nowych map w celu ich recenzowania i rekomendowania przez społeczność.
- Węzeł społecznościowy został przerobiony tak, by ułatwić ci znajdowanie ulubionych treści.
- Obsługa SnapKanału pozwalającego użytkownikom na subskrybowanie autorów, graczy i map, by otrzymywać na bieżąco informacje o nowych treściach.
Tworzenie niestandardowego otoczenia
- Szczegółowe obszary blokujące pokryte ciekawymi elementami i kafelkami pozwalają tworzyć własne lokalizacje.
- Narzędzie wzorów pozwala na dodawanie krwi, liczb, demonicznych symboli, brudu, rdzy itp. do twoich map.
- Ogromna aktualizacja – nowe piekielne i pochodzące z UAC rekwizyty dla otoczenia.
- Nowe modele pojemników.
Dodatkowe narzędzia logiki
- Kopiuj zawartość i logikę z jednej mapy i wklejaj je do innej.
- Twórz wielopoziomowe kampanie, korzystając z logiki kolejnej mapy.
- Dodano zagrożenia i efekty jako kategorię generatorów.
- Dodano możliwość zmiany koloru wszystkich obszarów i zagrożeń.
- Do ustawień edytora dodano przesunięcie przyklejania do siatki, pozwalające autorom na dokonywanie przesunięć w układzie współrzędnych XYZ.
- Generatory mogą być teraz oznaczane jako interesujące miejsca.
- Autorzy mogą precyzyjnie określać położenie kamery, włączając jej podgląd w edytorze.
- Dodano cechy ustawiania otoczenia i wyciemniania kamery.
- Autorzy mogą ustawić swój widok w edytorze tak, by ignorować aktualne ustawienia otoczenia modułów.
- Obszary cylindryczne mogą teraz stanowić włączniki do postrzelenia.
- Dodano obsługę cichych blokad (bez informacji spikera).
- By pojawiać się w rankingach mapy, nie musisz już mieć DOOM ID.
Dodatkowe elementy spójności w trybie jednoosobowym DOOM-a
- Dodatkowe ulepszenia broni z kampanii DOOM – mistrzowskie wersje CKS-u i strzelby bojowej.
- Elementy komunikacyjne w stylu kampanii w interfejsie.
- Edytowalny, interaktywny interfejs.
- Dodatkowe efekty i zagrożenia.
- Dodano obiekt interaktywny – tablicę runiczną.
- Publikacja map z ekranem początkowym i lobby kampanii.
- Dodatkowe przedmioty do ekwipunku.
- Dodano statyczne karty dostępu i rekwizyty broni.
- Dodano ustawienie wyłączające odgłosy trafienia.
- Dodano ustawienie wyłączające wskaźniki uszkodzeń.
- Dodano ustawienie wyłączające efekty teleportacji SI.
- Dodano wzmocnienie – szał.
Inne rzeczy
- Dodatkowe skórki do personalizacji broni i pancerza.
- Możliwość wcielenia się w upiora.
- Możliwe do użycia obszary działają teraz, gdy znajdują się przed drzwiami.
- Obszary blokujące (zwane wcześniej obszarami blokowania gracza) są teraz domyślnie statyczne i widoczne po umieszczeniu.
- Obszary blokujące mogą teraz wpływać na SI.
- Efekty niektórych rekwizytów można teraz włączać i wyłączać.