Wiemy co zawiera aktualizacja "Foundation" do No Man's Sky. Masa informacji!

Gry
2118V
Wiemy co zawiera aktualizacja "Foundation" do No Man's Sky. Masa informacji!
Paweł Musiolik | 27.11.2016, 12:46

Hello Games nie kazało nam długo czekać na dokładne informacje na temat pierwszego dodatku  i ujawniło sporą listę zmian jakie wniesie pierwsze, darmowe uaktualnienie. Czego się spodziewać? Budowania baz, nowych sposobów rozgrywki, poprawek w interfejsie i wielu, wielu innych rzeczy.

Na początek - trzy nowe tryby rozgrywki. Tryb normalny będzie tym samym, co grze było do tej pory z nowymi elementami, które będą jednak ograniczone wymogiem surowców. Czyli zwiedzamy galaktyki, odkrywamy planety i staramy dotrzeć się do centrum wszechświata. Dojdzie tryb kreatywny, który powiązany będzie z nowościami. To w nim oddane zostanie nam budowanie własnej bazy i kolonizowanie planety bez jakichkolwiek ograniczeń. Studio dodało także tryb przetrwania w którym zginąć będzie bardzo i to bardzo łatwo, a każda sekunda gry będzie miała znaczenie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Base building screenshot

Budowanie bazy, czyli to co widzicie na powyższym obrazku. Gdy znajdziemy na jakiejś planecie niezamieszkały budynek, będziemy mogli go przejąć i stopniowo za pomocą odnajdywanych zasobów i tworzonych z nich materiałów rozbudować. Po co? Będziemy mogli zatrudniać w nich obce formy życia tworzące dla nach nową technologię, hodować rośliny, zbierać surowce. Korzystając z teleportów będziemy mogli szybko się przenosić między naszymi budynkami.

Farming screenshot

Z budowaniem, połączona będzie hodowla roślin. Dokonamy tego zarówno w budynkach, jak i frachtowca, które także dojdą w tej aktualizacji. Rośliny będą rosły i dostarczały nam surowców w sposób ciągły. Z tej też okazji do gry doszło mnóstwo nowych roślin.

Z trybem przetrwania związano możliwość tworzenia obozowiska w dowolnym miejscu mapy (ale ta opcja będzie możliwa także w trybie kreatywnym). Postawimy tam maszyny wydobywające dla nasz minerały, stacje nadające sygnały dla innych graczy, co pozwoli na kierowanie osób w kierunku potencjalnych odkryć.

Freighter screenshot

Wcześniej wspomniałem o fregatach - ogromnych statkach, które obiecano nam przed premierą gry i które teraz zostaną udostępnione do zakupu w grze. Na nich będziemy mogli składować surowce (i wysyłać bezpośrednio z planety). Podobnie jak w bazach, będziemy mogli rekrutować obce formy życia do pomocy w trzech kategoriach, hodować rośliny i co najważniejsze - przechowywać znalezione statki. Fregaty będziemy mogli przyzwać z każdego miejsca w galaktyce.

Co jeszcze? Dojdą nowe zasoby, nowe technologie do stworzenia. Poprawiony zostanie interfejs by był znacznie bardziej czytelny. Pojawi się opcja szybkiego menu, dojdzie możliwość składowania maksymalnych zasobów pięciokrotnie w jednym miejscu, surowce, które możemy czerpać otrzymają odpowiednie oznaczenia by łatwiej było je identyfikować. Poprawiona zostanie także grafika - dojdzie efekt rozmycia obrazu gdy będziemy poruszać się szybko. Deweloper dodał też opcjonalne wygładzanie krawędzi za pomocą technologii TAA (tymczasowy anty aliasing). Przebudowano także system generowania planet by tworzyć większą różnorodność i ładniejsze widoki. A na PS4 doszła opcja trybu fotograficznego.

To wszystko? Nie, poniżej jeszcze oficjalna lista zmian i poprawek.

Rozgrywka

  • Dodano tryb fotograficzny
  • Ogromne poprawki w działaniu silnika by umożliwić tworzenie baz
  • Poprawiono ładowanie technologii gdy ją naprawiamy
  • Poprawiono pojawienie się statku na złym lądowisku po  wczytaniu gry
  • Dodano nowe przedmioty z którymi można wejść w interakcje by zdobyć nową technologię
  • Dodano nowe zasoby, w które musimy strzelać by je zdobyć
  • Poprawiono balans potrzebnych zasobów do stworzenia technologii i ich dostępność
  • Poprawiono pojawienie się pierwszego Atlasa jeśli za szybko odwiedzimy monolit
  • Uniemożliwiono graczom skanowanie budynków po odwiedzeniu monolitu ale przed opuszczeniem planety
  • Usunięto błędy w próbie formowania terenu
  • Poprawiono obliczanie otrzymywanych zasobów z wydobycia
  • Zmieniono nazwę Skunera Sygnałowego na Wzmacniacz Sygnału
  • Wzmacniacze wyszukiwać będą także bazy, kapsuły z ulepszeniami oraz zasoby
  • Wzmacniacze sygnału nie będą ograniczane terenem, gracz może je także budować
  • Poprawiono detekcję kolizji, ograniczając przypadki opadów deszczu w jaskiniach
  • Poprawiono wczytywanie kierunków w galaktyce
  • Usunięto ograniczenie wymogu Przepustki Atlasa 1 w bazach
  • Ulepszenia kombinezonu nie będą się pojawiać w stacjach
  • Kapsuła ulepszenia kombinezonu będzie jednokrotnego użytku
  • Poprawiono detekcję kolizji podczas wychodzenia w wielkich statków
  • Zwiększono liczbę wygenerowanych modeli NPC na system
  • Poprawiono porę dnia jeśli gracz rozpoczął grę przed łatką 1.03
  • Poprawiono błąd wyrzucający z gry, który związany był z renderowaniem roślinności

Lokalizacja

  • Poprawiono statystyki w językach azjatyckich
  • Poprawki w formatowaniu języków japońskich
  • Poprawki w tekstach lokalizacyjnych wielu wersji językowych

Interfejs

  • Dodano nowe ikony podstawowych zasobów
  • Poprawiono pojawianie się pasków zdrowia
  • Dodano znaczniki zużycia podtrzymania życia i zagrożenia zdrowia
  • Poprawiono komunikaty misji
  • Dodano informację o zapisie gry przez nadajniki
  • Poprawiono wyrzucanie z gry związane z animacjami niektórych przeciwników
  • Poprawiono interfejs w Odkryciach
  • Ogromna poprawa działania przewijania listy odkryć
  • Zwiększono miejsce na odkrycia
  • Dodano opcję wczytania najwcześniejszego zapisu gry
  • Poprawiono nazwy broni
  • Dodano ikonę pustego magazynka
  • Poprawki w podglądzie odkryć
Źródło: http://www.no-mans-sky.com/foundation-update/

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper