Prison Architect. Gra łamie postanowienia Konwencji Genewskiej
Prison Architect z założenia jest grą kontrowersyjną, opowiada w końcu o więzieniu, miejscu, w którym przebywają złodzieje, mordercy i inni przestępcy. Jednak twórcy złamali Konwencję Genewską w inny, całkowicie nie powiązany z główną tematyką gry, sposób.
Kto tworząc grę spodziewałby się, że złamie tak ważne prawo, jakim z pewnością jest Konwencja Genewska? I to zrobi to poprzez umieszczenie w swojej produkcji 5 pozornie nieznaczących pikseli? Wszystko rozchodzi się o ikonę czerwonego krzyżyka, który możemy zobaczyć na apteczkach oraz karetkach pogotowia.
Więcej informacji o Prison Architect
Twórcy już dawno otrzymali ostrzeżenie od czujnych graczy, jednak byli pewni, że to jakiś żart i że nie da się złamać międzynarodowych postanowień dotyczących praw człowieka małą grafiką w grze wideo. Jednak niedawno do deweloperów dotarła wiadomość od organizacji Czerwonego Krzyża:
Zwracamy się do Państwa, ponieważ dowiedzieliśmy się, że w w grze Prison Architect pojawia się na pojazdach symbol Czerwonego Krzyża. Osoby odpowiedzialne za produkcję mogą nie być tego świadome, ale korzystanie ze znaku Czerwonego Krzyża jest ograniczone na podstawie Konwencji Genewskiej o Ochronie Ofiar Wojennych z 12 sierpnia 1949 roku, a nieupoważnione wykorzystywanie znaku w Wielkiej Brytanii jest wykroczeniem na podstawie Konwencji Genewskiej Act 1957
Nie znaczy to oczywiście, że sami twórcy wylądują w prawdziwym więzieniu, jednak możemy wkrótce spodziewać się łatki, która usunie feralny znak z gry. Jak tłumaczą się deweloperzy, nie przyszło im do głowy, że krzyż w kolorze czerwonym może być zastrzeżony przez jakąś organizację. Jak mówi Chris Delay:
W mojej głowie czerwony krzyżyk jest uniwersalnym symbolem dla przedmiotów przywracających zdrowie w grach. Jestem pewien, że na apteczkach z pierwszego Dooma były czerwone krzyże
Prison Architect - Złamaliśmy Konwencję Genewską