Korix. Retro strategia będzie pierwszym tytułem VR działającym w 120 fpsach
Korix to hybryda gatunkowa łącząca w sobie elementy gier strategicznych czasu rzeczywistego i tower defence. Twórcy chwalą się, że ich tytuł będzie pierwszą produkcją, która zapewni płynność animacji na poziomie aż 120 klatek na sekundę.
Korix będzie pierwszym tytułem VR działającym natywnie w 120 klatkach na sekundę - zarówno na PlayStation 4 Pro jak i standardowym PlayStation 4. Badania potwierdziły, że im większa płynność tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia efektów ubocznych przy korzystaniu z technologii VR. Bóle głowy, nudności czy zmęczenie oczu występuje o wiele rzadziej jeśli tytuł wyświetlany jest w większej ilości klatek na sekundę, co jest oczywiście logiczne.
Czy wirtualna rzeczywistości pozwoli strategiom rozwinąć się na konsolach?
Korix pozwoli wcielić się w rolę dowódcy, który wydaje rozkazy kosmicznej flocie. Celem będzie pokonanie adwersarzy próbujących zniszczyć nasz rodzinny świat. Rozgrywka będzie przypominała strategie czasu rzeczywistego z lat 90, ale zaoferuje również elementy z współczesnych gier typu tower defence. Gra korzysta z retro grafiki stylizowanej na polygonowe bryły.
Korix zaoferuje jednoosobową kampanię trwającą od 3 do 5 godzin oraz kilka trybów wieloosobowych. W rozgrywkach sieciowych gracze mogą łączyć się w drużyny i toczyć walki w 4 osoby lub walczyć w wariacji 1vs1. Twórcy nie ogłosili jeszcze daty premiery, ale podzielili się informacją, że w ciągu kilku najbliższych tygodni będą gotowi ją ogłosić.
Korix. Techniczne spojrzenie na grę.