69% konsumentów akceptuje kosmetyczne mikrotransakcje
Najnowszy raport wskazuje jaki stosunek do mikrotransakcji mają gracze. Badanie dzieli konsumentów na pięć kategorii.
W badaniu przeprowadzonym przez firmę Qutee wzięło udział prawie 2000 ankietowanych. Każdy z nich mógł przedstawić swój stosunek do mikrotransakcji.
Po zebraniu wszystkich danych firma podzieliła graczy na pięć kategorii, dzięki czemu łatwiej jest ocenić jaki procent z nas przynależy do każdej grupy. Największą grupę (68,6%) stanowią gracze uważający, że kosmetyczne zmiany oferowane przez mikropłatności są jak najbardziej w porządku. Druga rzesza osób, którą reprezentuje 22% ankietowanych uważa, że nie lubi mikrotransakcji umożliwiających uzyskanie przewagi nad innymi graczami.
5,8% graczy nigdy nie zakupiło niczego co zmieniłoby wygląd ich postaci lub zapewniło przewagę nad innymi, 2,4% mówi wprost - chcemy raz zapłacić za pełny produkt. Okazuje się również, że 1,3% graczy jest fanami mikropłatności i nie ma z nimi żadnego problemu.
Dalsza lektura raportu, pozwala dowiedzieć się co gracze myślą o nowych grach. Ankietowani zapytani o to czy nowe gry są innowacyjne podzielili się prawie po równo na trzy obozy uważające - tak, nie, nie jestem pewny. Niepokoić mogą się producenci sprzętu do wirtualnej rzeczywistości. Zaledwie 5% ankietowanych zamierza zakupić hełm VR w 2018 roku.