EA uczy się na błędach ze Star Wars Battlefront 2
Już wkrótce EA Play 2018, na którym poznamy szczegóły dotyczące takich tytułów jak nowy Battlefield czy Anthem. Wiceprezes EA poruszył temat mikrotransakcji, których możemy się spodziewać.
System mikrotransakcji w Star Wars Battlefront 2 wywołał spore poruszenie w branży gier komputerowych i nie tylko. EA powoli przywraca je do życia, lecz w zmienionej formie.
Lootboksy zwróciły uwagę polskiego rządu
W ostatnim czasie wiceprezes Electronic Arts, Patrick Söderlund udzielił wywiadu dla serwisu The Verge, w którym wypowiedział się na temat opcjonalnych płatności w przyszłych grach. Na początku przyznaje, że afera ze Star Wars Battlefront 2 wywarła na Electronic Arts spore wrażenie i wyjaśnia jaki był pierwotny zamysł włodarzy.
Naszym zamiarem, który wymyśliliśmy było to, aby więcej osób chciało grać przez dłuższy czas. I jak w przypadku wielu innych tytułów na rynku, chcieliśmy aby nam się to zwracało. Ale w tym samym momencie popełniliśmy błąd.
Reakcje graczy sprawiły, że wydawca pochylił się nad problemem i teraz wiceprezes obiecuje, że nowe tytuły takie jak nowy Battlefield czy Anthem będą miały lepszy system mikropłatności.
Podjęliśmy odpowiednie i znaczące kroki, by przeanalizować i dobrze zrozumieć najważniejsze mechaniki monetyzacji, lootboksów i innych elementów naszych gier, zanim trafią na rynek W kontekście gier, które ukażą się jako następne jak np. Battlefield lub Anthem, gracze dali nam jasno do zrozumienia, że nie możemy sobie pozwolić na podobne błędy. I nie popełnimy ich.
Patrick Söderlund obiecuje, że EA zamierza poważnie traktować graczy i nadal słuchać ich opinii, ale to akcje spółki mają zweryfikować czy coś się poprawiło.