Nadchodzą duże zmiany do Rainbow Six Siege
Pierwszy sezon roku trzeciego w Rainbow Six Siege trwa w najlepsze. Fani zaznajomili się już z nowymi Operatorami i wygłosili swoje opinie na ich temat. Teraz Ubisoft stara się wprowadzić zasugerowane zmiany do gry.
Rainbow Six Siege to tytuł, w którym odzew graczy jest bardzo istotny. Twórcy w oparciu o zdanie fanów implementują kolejne poprawki, balansują konkretnych operatorów czy też tworzą nowe elementy. W najbliższym czasie do gry trafi sporo zmian.
Ubisoft rozpoczyna walkę z toksycznymi graczami Rainbow Six Siege
Bieżący sezon w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege jest obecnie w połowie. Dotychczas był to moment, w którym deweloperzy implementowali łatki, które przebudowywały niektóre postacie czyniąc je bardziej użytecznymi. W ostatnim czasie twórcy doszli jednak do wniosku, że gracze mają zbyt mało czasu, aby przyzwyczaić się do warunków panujących w danym sezonie tzw. mety i te największe poprawki będą wprowadzane wraz z rozpoczęciem każdego kolejnego sezonu.
Na oficjalnej stronie gry umieszczono wpis, który zapowiada najbliższe zmiany, a także pokazuje które postacie były wybierane najczęściej. Brane pod uwagę były popularność operatora - Pick Rate - oraz stosunek wygranych meczy z wykorzystaniem danej postaci - Win Delta.
Jak widać na załączonych obrazkach Vigil i Lion dominują (operator jednostki CBRN jest wybierany w każdym mecz Pro League) do tego stopnia, że skrócił się przeciętny czas rundy z 2:24 do 2:15. Dlatego też znaleźli się oni wśród tych operatorów, którzy zostaną osłabieni. Poniżej pełna lista zmian.
Lion:
- Jeśli postać gracza została wykryta przez skanowanie Liona, jej obrys nie będzie wyświetlany, o ile przestanie się poruszać. Będzie to miało dwie główne konsekwencje:
- Jeśli gracz zostanie wykryty i przestanie się poruszać, obrys jego postaci nie będzie wyświetlany – atakujący będą wiedzieć, gdzie znajduje się postać, ale będzie ona mogła zmienić pozycję bez ich wiedzy.
- Jeśli postać zostanie wykryta bardzo krótko, atakującym będzie trudniej zlokalizować jej położenie.
- Zmniejszenie liczby ładowań z trzech do dwóch i zwiększenie czasu odnawiania skanera pomiędzy ładowaniami z 10 do 20 sekund.
Jäger:
- System obronny Jägera – Magpie – nie będzie już niszczył ładunków X-KAIROS Hibany.
Blitz:
- Zasięg jego tarczy z oślepiaczem zostanie zmniejszony z ośmiu do pięciu metrów.
- Mniejsza liczba ładowań - cztery zamiast pięciu
Vigil:
- Elektroniczny Płaszcz Maskujący będzie się teraz wyczerpywać w 12 sekund, a nie w 30.
- Ładowanie gadżetu będzie trwać 6 sekund zamiast 12.
Hibana:
- Hibana straci minę kierunkową, natomiast otrzyma ładunki wyważające.
Ying:
- Utrata granatów dymnych na rzecz min kierunkowych.
Ostatnia zmiana jaką uświadczymy w najbliższym czasie dotyczy siły rażenia LKM-ów. Twórcy zauważyli, że zadają one zbyt małą ilość obrażeń.
W przyszłości twórcy zamierzają wprowadzić zmiany do Finki, która obdarowuje sojuszników większą ilością zdrowia i chwilowym brakiem odrzutu na broni. Celem deweloperów jest to, aby każdym operatorem grało się przyjemnie, ale nie kosztem balansu w grze.