Fortnite - aktualizacja 4.2 dostępna

Gry
508V
Fortnite - aktualizacja 4.2 dostępna
Paweł Musiolik | 17.05.2018, 00:42

Fortnite otrzymało wczoraj kolejną aktualizację gry. Jakie zmiany i nowości czekają na nas w aktualizacji 4.2?

Fortnite zgodnie z harmonogramem cotygodniowym, otrzymało kolejną aktualizację gry, która wprowadza multum poprawek oraz nowości, zarówno w trybie Ratowanie Świata jak i Battle Royale.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pride z własną dywizją e-sportową w Fortnite

Największa nowością z aktualizacji 4.2 jest przerzutnik profitów, pozwalający przenoszenie perków i umiejętności specjalnych między bronią, tym samym pozwalając stworzyć nam unikatową broń.

Poniżej pełna lista nowości i zmian.

Ogólne

  • Standardowa konfiguracja kontrolera została przemianowana ze Standardowej na Oldschoolową.
  • Zwiększono nieco pulę przesyłanych tekstur na konsoli Xbox One, aby zapobiec pojawianiu się niewyraźnych tekstur.
  • Zmieniono schemat mapowania przycisków dla kontrolerów PS4 na komputerach Mac tak, aby czat otwierał panel dotykowy, a nie przycisk udostępniania.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że kursor myszy był niewidoczny na ekranie ładowania dla graczy na komputerach Mac i tych korzystających z systemu Windows.
  • Naprawiono kilka błędów powodujących teleportowanie się obiektów (ang. rubberbanding) po włączeniu sprintu oraz celowaniu z broni.
  • Naprawiono niespójne opisy tekstowe z wszystkich ekranów opisujących funkcje kontrolera.
  • Naprawiono błąd powodujący, że licznik czasu spędzonego w grze przez członków ekipy nie wyświetlał się poprawnie.

Battle Royale

Bronie i przedmioty

  • Dodano karabiny szturmowe (krótka seria) o epickiej i legendarnej klasie rzadkości.
    • Można je znaleźć jako łup luzem w świecie gry, w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Zadaje 32 / 33 punktów obrażeń (wersja epicka / legendarna).
    • Korzysta ze średnich nabojów.
    • Zakresy redukcji obrażeń wraz z odległością są w ich przypadku takie same, jak dla pozostałych karabinów szturmowych.
  • Do przedmiotów, które można zbierać, dodano nowy element: jabłka.
    • Zjedzenie jabłka przywraca 5 PŻ (aż do 100).
    • Ten niepospolity przedmiot znaleźć można na mapie w okolicy niektórych drzew.
  • Częstotliwość występowania granatu impulsowego została zwiększona o 5%.
  • Pistolet maszynowy z tłumikiem
    • Zwiększono obrażenia o 3.
      • Dla wersji zwykłej przedmiotu wynoszą 20 (wcześniej 17).
      • Dla wersji niepospolitej przedmiotu wynoszą 21 (wcześniej 18).
      • Dla wersji rzadkiej przedmiotu wynoszą 22 (wcześniej 19).
    • Prędkość resetowania celności została zwiększona o 25%.
      • Zmniejszy to redukcję celności podczas ciągłego ognia.
    • Zwiększono zakresy redukcji obrażeń wraz z odległością.
      • Spadek obrażeń zaczyna się od 28 m (wcześniej 24 m).
      • Obrażenia spadają do 85% przy trafieniach z odległości 47,5 m (wcześniej 80% przy 35 m).
      • Obrażenia spadają do 75% przy trafieniach z odległości 70 m (wcześniej 65% przy 50 m).
      • Obrażenia spadają do 65% przy trafieniach z odległości 250 m.
  • Pułapka raniąca
    • Zmniejszono obrażenia ze 125 do 75.
    • Skrócono czas resetowania się pułapki z 6 do 5 sekund.
  • Zdalnie odpalane ładunki
    • Będą teraz uszkadzały wszystkie budowle w zasięgu działania, niezależnie od tego, czy są widoczne z miejsca eksplozji czy nie.
    • Zasięg obrażeń i odległość, na jaką można je wyrzucić, zostały zwiększone.
    • Skrócono opóźnienie pomiędzy eksplozjami z 0,25 do 0,175 sek.
    • Skrócono opóźnienie pomiędzy detonacją ładunku a wyrzuceniem nowego z 0,75 do 0,15 sek.
  • Usunięto opóźnienie pomiędzy przełączeniem się na granat a możliwością wycelowania go.

Poprawki błędów

  • Zdalnie odpalane ładunki nie mogą już zniszczyć meteorytu w Wypasionej Wyrwie.
  • Karabiny szturmowe nie wyrzucają już z siebie kilku łusek po nabojach na jeden wystrzał.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom używanie panelu skokowego, jeżeli został on aktywowany w tym samym momencie przez wielu graczy.

Rozgrywka

  • Dodano na komputerach PC i konsolach opcję automatycznego podnoszenia łupów.
    • Dzięki temu bronie i przedmioty jednorazowe będą podnoszone automatycznie podczas przechodzenia przez nie (dopóki w ekwipunku będą puste pola). Będą one umieszczane w pierwszym wolnym polu ekwipunku.
    • Tę opcję będzie można włączyć w ustawieniach.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący, że Turbo-budowanie przestawało działać, jeżeli gracz przycisnął jakiś klawisz przed zwolnieniem poprzedniego.
  • Naprawiono błąd, który pozwalał graczom na ominięcie czasów wyposażania broni po anulowaniu animacji wykorzystania przedmiotu jednorazowego.
  • Gracze nie mogą już przechodzić w kucki przez kanały wentylacyjne zakładu badań w Wypasionej Wyrwie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że system predykcji drzwi zapętlał się, przez co gracz nie mógł ich otworzyć.
  • Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie się wybranych przedmiotów kosmetycznych w lobby.
  • Załatano dziurę w geometrii terenu nieopodal Pagody Pomyślności.
  • Usunięto błąd sprawiający, że skrzynie wyglądały na jeszcze nie otwarte, podczas gdy zostały już opróżnione.
  • Usunięto błąd umożliwiający graczom sprint z pełną prędkością w jednej z sekcji wody Zalewu Zdobyczy.

Wydajność

  • Poprawiono ogólną wydajność serwerów.
    • Zwiększono częstotliwość otrzymywania aktualizacji serwera z 20 do 30 odświeżeń na sekundę.
    • Zwiększy to czułość ruchu i strzelania, a także zmniejszy ogólny ping u wszystkich graczy.
    • Nieznacznie zwiększono przepustowość sieci.
  • Dwukrotnie poprawiono wczytywanie zasobów, co powinno zredukować zacinanie się gry i sprawić, że budynki oraz bohaterowie wczytywać się będą szybciej.
  • Naprawiono błędy powodujące gwałtowne zacinanie się gry, kiedy w trakcie meczu gracze napotykali pewne określone przedmioty kosmetyczne po raz pierwszy.
  • Poprawiono liczbę klatek na sekundę podczas korzystania ze skokskał dzięki optymalizacji ich efektu cząsteczkowego.
  • Naprawiono błąd powodujący, że oddaleni gracze wydawali się skakać o wiele za wysoko, jeżeli ich połączenie sieciowe było złe lub jeżeli serwer zacinał się.

Dźwięk

  • Aby pomóc graczom w odróżnieniu kroków postaci nad i pod nimi, wprowadziliśmy dodatkową warstwę do dźwięku kroków znad postaci gracza, zależną od typu podłoża.
    • Drewno skrzypi, kamień chrzęści jak żwir, a metal stuka.
  • Ściszono odgłosy słabych punktów, które pojawiają się w trakcie akcji zbierania

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.

Źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v4-2

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper