Fortnite - aktualizacja 4.2 dostępna
Fortnite otrzymało wczoraj kolejną aktualizację gry. Jakie zmiany i nowości czekają na nas w aktualizacji 4.2?
Fortnite zgodnie z harmonogramem cotygodniowym, otrzymało kolejną aktualizację gry, która wprowadza multum poprawek oraz nowości, zarówno w trybie Ratowanie Świata jak i Battle Royale.
Pride z własną dywizją e-sportową w Fortnite
Największa nowością z aktualizacji 4.2 jest przerzutnik profitów, pozwalający przenoszenie perków i umiejętności specjalnych między bronią, tym samym pozwalając stworzyć nam unikatową broń.
Poniżej pełna lista nowości i zmian.
Ogólne
- Standardowa konfiguracja kontrolera została przemianowana ze Standardowej na Oldschoolową.
- Zwiększono nieco pulę przesyłanych tekstur na konsoli Xbox One, aby zapobiec pojawianiu się niewyraźnych tekstur.
- Zmieniono schemat mapowania przycisków dla kontrolerów PS4 na komputerach Mac tak, aby czat otwierał panel dotykowy, a nie przycisk udostępniania.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że kursor myszy był niewidoczny na ekranie ładowania dla graczy na komputerach Mac i tych korzystających z systemu Windows.
- Naprawiono kilka błędów powodujących teleportowanie się obiektów (ang. rubberbanding) po włączeniu sprintu oraz celowaniu z broni.
- Naprawiono niespójne opisy tekstowe z wszystkich ekranów opisujących funkcje kontrolera.
- Naprawiono błąd powodujący, że licznik czasu spędzonego w grze przez członków ekipy nie wyświetlał się poprawnie.
Battle Royale
Bronie i przedmioty
- Dodano karabiny szturmowe (krótka seria) o epickiej i legendarnej klasie rzadkości.
- Można je znaleźć jako łup luzem w świecie gry, w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Zadaje 32 / 33 punktów obrażeń (wersja epicka / legendarna).
- Korzysta ze średnich nabojów.
- Zakresy redukcji obrażeń wraz z odległością są w ich przypadku takie same, jak dla pozostałych karabinów szturmowych.
- Do przedmiotów, które można zbierać, dodano nowy element: jabłka.
- Zjedzenie jabłka przywraca 5 PŻ (aż do 100).
- Ten niepospolity przedmiot znaleźć można na mapie w okolicy niektórych drzew.
- Częstotliwość występowania granatu impulsowego została zwiększona o 5%.
- Pistolet maszynowy z tłumikiem
- Zwiększono obrażenia o 3.
- Dla wersji zwykłej przedmiotu wynoszą 20 (wcześniej 17).
- Dla wersji niepospolitej przedmiotu wynoszą 21 (wcześniej 18).
- Dla wersji rzadkiej przedmiotu wynoszą 22 (wcześniej 19).
- Prędkość resetowania celności została zwiększona o 25%.
- Zmniejszy to redukcję celności podczas ciągłego ognia.
- Zwiększono zakresy redukcji obrażeń wraz z odległością.
- Spadek obrażeń zaczyna się od 28 m (wcześniej 24 m).
- Obrażenia spadają do 85% przy trafieniach z odległości 47,5 m (wcześniej 80% przy 35 m).
- Obrażenia spadają do 75% przy trafieniach z odległości 70 m (wcześniej 65% przy 50 m).
- Obrażenia spadają do 65% przy trafieniach z odległości 250 m.
- Zwiększono obrażenia o 3.
- Pułapka raniąca
- Zmniejszono obrażenia ze 125 do 75.
- Skrócono czas resetowania się pułapki z 6 do 5 sekund.
- Zdalnie odpalane ładunki
- Będą teraz uszkadzały wszystkie budowle w zasięgu działania, niezależnie od tego, czy są widoczne z miejsca eksplozji czy nie.
- Zasięg obrażeń i odległość, na jaką można je wyrzucić, zostały zwiększone.
- Skrócono opóźnienie pomiędzy eksplozjami z 0,25 do 0,175 sek.
- Skrócono opóźnienie pomiędzy detonacją ładunku a wyrzuceniem nowego z 0,75 do 0,15 sek.
- Usunięto opóźnienie pomiędzy przełączeniem się na granat a możliwością wycelowania go.
Poprawki błędów
- Zdalnie odpalane ładunki nie mogą już zniszczyć meteorytu w Wypasionej Wyrwie.
- Karabiny szturmowe nie wyrzucają już z siebie kilku łusek po nabojach na jeden wystrzał.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom używanie panelu skokowego, jeżeli został on aktywowany w tym samym momencie przez wielu graczy.
Rozgrywka
- Dodano na komputerach PC i konsolach opcję automatycznego podnoszenia łupów.
- Dzięki temu bronie i przedmioty jednorazowe będą podnoszone automatycznie podczas przechodzenia przez nie (dopóki w ekwipunku będą puste pola). Będą one umieszczane w pierwszym wolnym polu ekwipunku.
- Tę opcję będzie można włączyć w ustawieniach.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący, że Turbo-budowanie przestawało działać, jeżeli gracz przycisnął jakiś klawisz przed zwolnieniem poprzedniego.
- Naprawiono błąd, który pozwalał graczom na ominięcie czasów wyposażania broni po anulowaniu animacji wykorzystania przedmiotu jednorazowego.
- Gracze nie mogą już przechodzić w kucki przez kanały wentylacyjne zakładu badań w Wypasionej Wyrwie.
- Naprawiono błąd powodujący, że system predykcji drzwi zapętlał się, przez co gracz nie mógł ich otworzyć.
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie się wybranych przedmiotów kosmetycznych w lobby.
- Załatano dziurę w geometrii terenu nieopodal Pagody Pomyślności.
- Usunięto błąd sprawiający, że skrzynie wyglądały na jeszcze nie otwarte, podczas gdy zostały już opróżnione.
- Usunięto błąd umożliwiający graczom sprint z pełną prędkością w jednej z sekcji wody Zalewu Zdobyczy.
Wydajność
- Poprawiono ogólną wydajność serwerów.
- Zwiększono częstotliwość otrzymywania aktualizacji serwera z 20 do 30 odświeżeń na sekundę.
- Zwiększy to czułość ruchu i strzelania, a także zmniejszy ogólny ping u wszystkich graczy.
- Nieznacznie zwiększono przepustowość sieci.
- Dwukrotnie poprawiono wczytywanie zasobów, co powinno zredukować zacinanie się gry i sprawić, że budynki oraz bohaterowie wczytywać się będą szybciej.
- Naprawiono błędy powodujące gwałtowne zacinanie się gry, kiedy w trakcie meczu gracze napotykali pewne określone przedmioty kosmetyczne po raz pierwszy.
- Poprawiono liczbę klatek na sekundę podczas korzystania ze skokskał dzięki optymalizacji ich efektu cząsteczkowego.
- Naprawiono błąd powodujący, że oddaleni gracze wydawali się skakać o wiele za wysoko, jeżeli ich połączenie sieciowe było złe lub jeżeli serwer zacinał się.
Dźwięk
- Aby pomóc graczom w odróżnieniu kroków postaci nad i pod nimi, wprowadziliśmy dodatkową warstwę do dźwięku kroków znad postaci gracza, zależną od typu podłoża.
- Drewno skrzypi, kamień chrzęści jak żwir, a metal stuka.
- Ściszono odgłosy słabych punktów, które pojawiają się w trakcie akcji zbierania
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.