Premiera Agony nie należy do udanych. Ujawniono usunięte sceny z gry

Gry
1814V
Premiera Agony nie należy do udanych. Ujawniono usunięte sceny z gry
Grzegorz Cyga | 31.05.2018, 19:09

Agony zadebiutowało i odbiór gry nie jest tak pozytywny jak się spodziewano. Wydawca gry postanowił wytłumaczyć zaistniałą sytuację.

Na premierę Agony wielu czekało od miesięcy, ponieważ gra została zapowiedziana jeszcze w 2016 roku. Po premierze okazało się, że tytuł ma sporo błędów, do tego poziom trudności nie jest satysfakcjonujący. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Agony - twórcy zapewniają, że cenzura w grze będzie znikoma

Na zebraniu inwestorów, PlayWay zaprezentowało jak pierwsze recenzje wpłynęły na odbiór gry. Statystyki pokazują wyraźny spadek akcji o 22,52%. Wydawca postanowił ujawnić kulisy powstawania produkcji.

Gra Agony była tworzona przez zespół Madmind Studio, który miał swoją własną koncepcję gry. Jak w poprzednich przekazach podkreślaliśmy, była to wizja autorska, która doprowadziła do popularności tytułu. Nie zawsze wszyscy testerzy w PlayWay zgadzali się z drogą obraną przez grę, ale dynamika, z jaką developer zdobywał zainteresowanie rynku, świadczyła o tym, że Madmind Studio (złożony z weteranów branży, z doświadczeniem w produkcjach AAA) ma większe wyczucie gatunku niż nadzorujący zespół.

Jak się okazuje wydawca mocno ingerował w powstawanie Agony. Deweloperzy sugerowali nawet przesunięcie premiery, jednak PlayWay nie wyraziło na to zgody. Wydawca zgodził się tylko raz na opóźnienie o 60 dni. Z czasem okazało się, że produkcja wymaga większego budżetu, ale PlayWay nie miało takich planów wobec gry.

W wypadku Madmind od początku obecna była wizja tworzenia gry na PC i konsole, a z początku średniej wielkości gra cały czas rosła, dochodząc finalnie do wielkości ponad 10 godzin gameplay. Budżet gry jest obecnie podliczany, ale zgodnie z wcześniejszymi przekazami, jest to gra relatywnie tania, która została częściowo sfinansowana przez Kickstarter. Nie było w planach powiększania budżetu, ponieważ zespół był już zdeterminowany, by wydać grę w jak najszybszym terminie. Negocjacje co do przesunięć terminu były przyjmowane negatywnie. Ostatnie przesunięcie premiery o 60 dni PlayWay wynegocjował pod koniec marca, ale na dalsze developer nie wyraził zgody.

W finalnej fazie produkcji "Agony" testowało kilka ekip testerskich, które uzupełniały bazy błędów gry. Większość z nich developer naprawiał dynamicznie, ale im bliżej było do terminu wydania gry, tym arkusz się powiększał. Naszym zdaniem zespoły testerskie zdały egzamin, a część wychwyconych błędów przez graczy znajduje się w obecnych raportach. Nieubłagany termin wydania wersji pudełkowych oraz chęć developera do wydania gry nie dawały możliwości przesunięcia premiery. Rozumiemy, z jaką nadzieją rynek patrzył na produkt, ale trzeba jasno stwierdzić, że w takich budżetach powstają produkcje niskobudżetowe, a nie produkcje typu AAA.

Wydawca liczy, że sytuacja poprawi się, kiedy gra zostanie ulepszona i trafi na pierwsze wyprzedaże, mając jednocześnie świadomość, że na stworzenie takiego produktu, jakiego oczekiwała społeczność potrzeba by kilku lat.

Wiemy, jaki potencjał drzemał w tym tytule, ale osiągniecie zadowolenia 95 proc. graczy i połączenia wszystkich ich potrzeb mogłoby się wiązać z rozpoczęciem "wszystkiego od nowa", a to oznaczałoby kolejne lata produkcji oraz wielkie niezadowolenie wszystkich, którzy wpłacili środki podczas kampanii na Kickstarterze. Zespół był zdeterminowany, aby zakończyć proces tworzenia gry.

Wady i problemy "Agony" są obecnie znane spółce Madmind Studio. Na podstawie raportów testerskich oraz recenzji zespół obecnie musi znacząco poprawić jakość produktu. Dla przyszłości studia trzeba teraz włożyć ogrom pracy, aby gracze zaufali Madmind Studio, a rzesza ponad połowy zadowolonych graczy stała się potencjalnymi klientami kolejnych produkcji.

Pierwsze poprawki będą dotyczyły oświetlenia otoczenia, chociaż kłóci się to z wizją deweloperską. Wydawca zapowiedział także, że przy okazji następnych produkcji mniejszy nacisk zostanie położony na wydanie wersji pudełkowych, które utrudniają zmianę terminu premiery gry.

Do Sieci trafił filmik, który pokazuje sceny, które zostały usunięte bądź zmienione na potrzeby finalnego produktu.

Źródło: https://www.bankier.pl/wiadomosc/PlayWay-zabralo-glos-w-sprawie-Agony-7593807.html

Komentarze (46)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper