Valve stworzy własne narzędzie do analizy rynku
Ostatnie zmiany polityki prywatności Valve odebrały życie serwisom zajmującymi się analizą popularności danego tytułu. Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
W kwietniu tego roku Valve wprowadziło zmiany w ustawieniach prywatności naszych profili Steam. Doprowadziło to do końca kariery SteamSpy - serwisu, który gromadził informację na temat popularności danego tytułu, liczby sprzedanych kopii itp.
Nowa polityka prywatności Steam kończy działalność SteamSpy
Na tegorocznej konferencji White Night zajmującej się analizą rynku gier komputerowych był obecny Valve. Deweloper studia HeroCraft tworzący gry mobilne - Michael Kuzmin - spytał szefa ds. rozwoju biznesu, Jana Petera Everta czy ma on w planach stworzenie narzędzia podobnie funkcjonującego do zamkniętego portalu Sergey'a Galyonkina. Przyznał, że obecnie Valve nie oferuje takich programów i przyznał, że SteamSpy nie dla wszystkich gier był bardzo dokładny. Jednakże zapowiedział, że Valve chce stworzyć coś takiego i prace już trwają.
Pracujemy nad nowymi sposobami uzyskiwania informacji z naszej platformy i mamy nadzieję, że dane będą dokładniejsze i bardziej użyteczne niż te, które oferowało Steam Spy
Co sądzicie o końcu SteamSpy i jego alternatywie tworzonej przez Valve? Sprawdzaliście dane swoich ulubionych produkcji za pomocą tego serwisu?