Catherine: Full Body - Shigenori Soejima o projektowaniu postaci

Gry
518V
Catherine: Full Body - Shigenori Soejima o projektowaniu postaci
Anna Jurak | 18.07.2018, 13:20

Catherine: Full Body przyniesie ze sobą trzecią postać, która zawróci w głowie protagoniście. O tworzeniu jej oraz innych postaci opowiedział projektant Shigenori Soejima.

Catherine: Full Body zostało zapowiedziane w grudniu zeszłego roku. Mieliśmy okazję przypomnieć sobie o tym tytule również podczas tegorocznych targów E3, podczas których zaprezentowano nowy zwiastun. Przypominamy, że gra zawita na konsolę PlayStation 4 oraz PlayStation Vita w przyszłym roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Cathrine Full Body - trailer E3

Studio Archipel opublikowało materiał poświęcony rozmowie z Shigenori Soejimą, czyli pracownikiem Atlusa, który odpowiada między innymi za kreację postaci w Catherine: Full Body. Soejima opowiada, że zaczął pracować dla Atlusa, by tworzyć postacie do gier bitewnych, jednak filia znajdująca się w Tokio nie zajmowała się tym. Miał jednak przeczucie, że studio ma potencjał, by stworzyć coś wielkiego. Shigenori tworzył również postacie do serii Megami Tensei. Wspomina, że inspirował się postaciami z ulubionych mang, zapamiętywał szczegóły, które najbardziej mu się w nich podobały i starał się stworzyć równie dobre, własne projekty. Artysta zdradza, że nieustannie przygląda się ludziom napotykanym na ulicy, jednak największą inspirację czerpie z modowych magazynów. 

Catherine: Full Body - rozmowa z Shigenori Soejimą

Catherine było dla niego wyzwaniem. Soejima przyznaje, że nigdy wcześniej nie rysował w tak "erotycznym stylu" i początkowo był zaniepokojony, tym co go czeka. Co ciekawe w czasie tworzenia gry, Shigenori był w wieku protagonisty i przyznaje, że identyfikował się z nim w tamtym okresie. Możliwe, że pomogło mu to w stworzeniu jego postaci. Pierwsze próby rysowania tytułowej Catherine okazały się zbyt subtelne i należało uczynić ją bardziej "nieokrzesaną" i bardziej zmysłową. Była ona jednak od początku jasno określona. Miała to być postać mocno przerysowana, bardziej wyimaginowana niż realna, typowa persona wyciągnięta z mangi. Więcej trudu przysporzyła kreacja Katherine, która miała być już bardziej realna. Pomysłów na jej wygląd było dość sporo. Soejima zastanawiał się jak może wyglądać kobieta zdolna przerazić mężczyznę, oczywiście w niektórych momentach, bo Katherine posiada też swoją łagodną stronę. Wykorzystał siłę stereotypów, dodał na przykład cienkie okulary, które nadały jej onieśmielającego i nieco zastraszającego charakteru. Obie postacie zostały stworzone na zasadzie kontrastu. Catherine jest bardziej jaskrawa, natomiast Katherine została utrzymana w łagodnych tonach. 

Jak wiemy Catherine: Full Body przyniesie ze sobą trzecią dziewczynę, która skradnie serce protagoniście. Jak z tym poradził sobie projektant postaci? Nie było to proste zadanie. Pierwotnie stworzył dwa przeciwieństwa, wiec jaki typ postaci miałby być tym trzecim? Ostatecznie uznał, że kolejna dziewczyna będzie słodka i to właśnie ten przymiotnik jest jej główną osią. Soejima zdradza, że tym co pomaga mu zebrać myśli jest przejażdżka samochodem lub spacer. Całą rozmowę wieńczy rada dla innych artystów. Shigenori twierdzi, że ludzie mają tendencję do rysowania tego, co już potrafią, ale dla niego nie na tym polega rozwój. By być co raz lepszym należy stawiać czoła nowym wyzwaniom i z tą myślą Was zostawiamy.

Źródło: YouTube (Archipel)

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper