Heavy Rain mogło nigdy nie powstać…

Gry
515V
Heavy Rain mogło nigdy nie powstać…
rogerio | 31.12.2009, 02:53

PlayStation3 pokazano po raz pierwszy w 2005 roku na E3. Zapewne wielu z Was pamięta, jak na scenę wskoczyli Ken Kutagari i Kaz Hirai opowiadając o ogromnej mocy swojego nowego dziecka. To właśnie wówczas zaprezentowano słynne trailery Motorstorma i Killzone 2, które wywołały w Internecie istną burzę. Jednak na kolejne E3 Sony potrzebowało czegoś mocnego, czegoś, co potwierdzi potencjał drzemiący w PS3. I wtedy jak z ziemi wyrosło im Quantic Dream...

PlayStation3 pokazano po raz pierwszy w 2005 roku na E3. Zapewne wielu z Was pamięta, jak na scenę wskoczyli Ken Kutagari i Kaz Hirai opowiadając o ogromnej mocy swojego nowego dziecka. To właśnie wówczas zaprezentowano słynne trailery Motorstorma i Killzone 2, które wywołały w Internecie istną burzę. Jednak na kolejne E3 Sony potrzebowało czegoś mocnego, czegoś, co potwierdzi potencjał drzemiący w PS3. I wtedy jak z ziemi wyrosło im Quantic Dream...

Sony nie mając wyjścia musiało szukać materiałów filmowych, potwierdzających fakty, które zelektryzowały całą branżę rok wcześniej. David Cage (producent gry) w wywiadzie dla GamePro wspomina, że właśnie w tym momencie jego firma postanowiła uderzyć do Sony z Heavy Rain. Quantic Dream rozpoczęło prace nad technologicznym demem na początku 2006 roku, więc wystarczyło zmontować odpowiedni materiał i pokazać go Sony. Demo robiło spore wrażenie, więc gigant nie zastanawiał się długo decydując się skorzystać z materiałów dostarczonych przez Cage'a. To była bardzo rozsądna decyzja, ponieważ Heavy Rain stało się jednym z najjaśniejszych punktów E3 w 2006 roku. Cage dodał także, że gdyby sytuacja nie potoczyła się takim torem, Heavy Rain najprawdopodobniej nigdy nie ujrzałoby światła dziennego. A to byłaby przecież ogromna strata zarówno dla graczy jak i całej naszej branży…

Źródło: własne

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper