Ranker: 10 najlepszych zwiastunów roku 2013

Ranker: 10 najlepszych zwiastunów roku 2013

Bartek Wiak | 23.06.2014, 15:15

Żeby sprzedać produkt najpierw trzeba go dobrze zareklamować. Jak najłatwiej sprawić by świat zobaczył moją grę? Wypuścić zwiastun. Dzisiaj przyjrzymy się 10 wybranym materiałom, opublikowanym w zeszłym roku, które w jakiś sposób zasłużyły sobie na miano "jednego z najlepszych".

Dalsza część tekstu pod wideo

Trzecia gra poświęcona wiedźminowi Geraltowi i jego kompanom szykuje się na naprawdę udaną produkcję. Polskie studio CD Projekt Red wspina się na wyżyny programistycznych możliwości, by dostarczyć graczom jak najlepszy produkt. Podobnie sprawa wygląda z ich materiałami promocyjnymi. Do tej pory mieliśmy okazję zobaczyć kilka różnych zwiastunów, ale jeden z nich szczególnie zapada w pamięć. Mowa o materiale zatytułowanym “Zabijając potwory”. Krótkie nagranie świetnie oddaje ducha Wiedźmina, zarówno tego książkowego jak i Wieśka z gier wideo. Zwiastun zmusza widza do krótkiej refleksji na temat ludzkiego zachowania, czy przez przypadek nie jest tak, że to właśnie człowiek jest największym zagrożeniem dla człowieka. Materiał zdecydowanie godny polecenia.

Wiedźmin wprowadził nas w trochę cięższą tematykę, więc polecimy dalej w tym tonie. Kolejnym materiałem godnym tytułu “Jeden z najlepszych zwiastunów 2013” jest trwające ponad dziewięć minut nagranie zaprezentowane podczas zeszłorocznych targów E3. Zanim klikniecie “start” muszę was przestrzec, że nagranie zawiera sporo brutalnych scen, które mogą być nieodpowiednie dla młodszego widza. Kojima się nie patyczkuje i pokazuje skażony wojną i terroryzmem świat w bardzo prawdziwy sposób - brutalnie. Niemniej zwiastun zdecydowanie godny polecenia, nie raz i nie dwa podczas seansu po waszych plecach przejdą ciarki, a przez umysł przemkną różne ciekawe myśli. Podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

 

Pozostajemy przy smutnych i zmuszających do refleksji tematach. Tym razem spojrzymy w stronę sławnego God of War i przyjrzymy się postaci Kratosa. By w pełni zrozumieć przekazany nam obraz, musimy znać historię dzielnego Spartiaty, który za wszelką cenę chciał wygrać trwającą bitwę. W tym celu sprzedał duszę bogowi Aresowi. Otrzymał za nią dwa potężne miecze na łańcuchach, które pozwoliły mu wygrać bitwę i jednocześnie wywołały u niego podsycany przez Aresa szał. W efekcie Kratos zabił swoich bliskich. Materiał pokazuje nam relację bohatera i jego rodziny, a następnie, w bardzo symboliczny sposób, zaznacza co się z nimi stało i dość dobitnie ukazuje cierpienie Kratos. Kolejne świetne nagranie promocyjne.

Okej, przechodzimy ze strefy smutku do pokoju z materiałami “efekciarskimi, ale nadal lekko mrocznymi”. Na pierwszy ogień - Batman: Arkham Origins. Gra może nie była specjalnie udana, zbyt dużo błędów na metr kwadratowy mapy, ale zwiastun udało im się wysmażyć całkiem przyzwoity. Nagranie dość dobrze oddaje ducha Gotham i samego Batmana. W ciemnych uliczkach miasta czeka mnóstwo niebezpieczeństw, a tylko jedna osoba jest w stanie stawić im czoła. Zawsze tam, gdzie źli ludzie dają popis swoich umiejętności, Batman znajduje swoje pole do działań. Pozostając w ukryciu sieje strach w głowach zbirów, a nawet wtedy, gdy stanie do walki twarzą w twarz, stanowi śmiertelne zagrożenie. Możemy to zobaczyć obserwując walkę Deathstroke’a z nocnym bohaterem.

 

Odrobina niegodziwości służy niektórym produkcjom. Thief, mimo że jest serią gier o złodzieju, cieszy się sporą popularnością. Do zeszłego E3 brakowało jednak prawdziwe efektownej zapowiedzi, czegoś co sprawiłoby, że ludzie powiedzą “chcę w to zagrać”. W zeszłym roku dostaliśmy soczysty, filmowy zwiastun nowego Thiefa. Garrett, będący jednocześnie bohaterem gry i narratorem zwiastuna, opowiada o sobie, o swoich działaniach i, między wierszami, również o życiu w Mieście. Tematem głównym jest jednak zbrodnia doskonała. Jak położyć swoje dłonie na cudzej własności, nie dając się przy tym schwytać. 

Gotowi na przygodę swojego życia? Chętni na podróż po morzach i oceanach? Przygotowani na mordowanie i łupienie w imię pieniędzy? Kapitan Kenway zbiera załogę. Jeśli jeszcze o nim nie słyszeliście, to rekomendacja od samego Czarnobrodego powinna wam wystarczyć do podjęcia decyzji. Niemal wszystkie zwiastuny całej serii gier o asasynach miały w sobie pewien przyjemny smaczek i sprawiały, że człowiek miał ochotę na więcej. Nie inaczej jest z Black Flag. Chociaż gra jest troszkę inna od pozostałych, to jakość zwiastunów pozostała na wysokim poziomie. Na co jeszcze czekacie? Łapać butelkę z rumem i biegiem na statek!

 

Jestem pewien, że część w was czekała na moment, w którym odnajdzie ten materiał na mojej liście. Tak, nagranie promujące sieciową odsłonę The Elder Scrolls zrobiło niemałe zamieszanie. Świetnie przygotowane CGI pokazuje trzy rasy atakujące ten sam obiekt. Trzy różne grupy, trzy różne style walki i niemal nieskończony potencjał, jeśli chodzi o przygotowanie efektownych scen. Autorzy zwiastuna odwalili kawał dobrej roboty sprawiając, że zainteresowanie The Elder Scrolls Online gwałtownie wzrosło. Szkoda tylko, że materiał nie oddaje obrazu rzeczywistej gry.

“Call of Duty jest od kampanii, a Battlefield od grania po sieci”. Nie raz spotkałem się z taką opinią. Co jednak z materiałami promocyjnymi? Która gra reklamuje się lepiej? Moim zdaniem, znacznie ciekawiej wychodzi to serii Call of Duty. Spójrzcie tylko na świetnie przygotowany zwiastun live-action o tytule “Epic Night Out”. Klimatyczna muzyka, wybuchy, tony ołowiu w powietrzu i setki wrogów do rozstrzelania, a na dokładkę pies, czyli wszystko co czeka na gracza w Call of Duty: Ghosts. W rolę bohaterów wcielili się zwykli gracze, nie zabrakło nawet chłopaczka o większych wymiarach. Twórcy w ten prosty sposób sugerują, że prawdziwe udaną zabawę odnajdziemy grając w ich projekt. Do zakupu mnie nie przekonali, ale materiał wielce przypadł mi do gustu.

 

Nawet jeśli nie przepadacie za grami wyścigowymi, a dźwięk wydawany przez Punto niczym się w Waszym mniemaniu nie różni od ryku silnka Lamborghini Aventador, to i tak zwiastun The Crew pokazany podczas zeszłorocznych targów E3 wywrze na Was pozytywne wrażenie. Na jednym zwiastunie zawarto kilka elementów, które pojawią się w grze: pościgi po miejskich ulicach, aspekt sieciowy i tuningowanie pojazdów. Twórcy materiału w efektowny sposób “zbudowali” samochód z dostępnych części, przy czym sceny z procesu montażu są odtwarzane naprzemiennie z scenami szybkiego pościgu. 

PlayStation 4

Na deser zostawiłem specjalny zwiastun. Specjalny, gdyż jest to materiał promujący nie grę, a konsolę, przygotowany jednak w tak znakomitym stylu, że grzechem byłoby go pominąć. Nagranie nosi tytuł “Perfect Day” co bezpośrednio sugeruje, że czas spędzony przed PlayStation 4 będzie czasem udanym. Jednak w co dokładnie mielibyśmy grać? Materiał przynosi odpowiedź również na to pytanie, po kolei wplatając do nagrania różne gry dostępne na nowej konsoli. W roli bohaterów tych produkcji zobaczymy zwykłych graczy (podobny zabieg widzieliśmy przy materiale promującym CoD: Ghost), co ma jeszcze dobitniej znaczyć, że PS4 to ta jedyna, wybrana konsola i jednocześnie jedyny sposób na idealnie spędzony dzień.

Bartek Wiak Strona autora
cropper