Masa informacji na temat RPG-a opartego na komiksie - oto Battle Chasers: Nightwar
Od 1998 roku wydano tylko dziewięć części komiksu Battle Chasers, a do tego twórcy pozostawili czytelników z niedokończoną historią, Po 15 latach od ostatniego numeru postanowiono kontynuować historię w turowym RPG-u .
to turowe RPG z losowo generowanymi planszami. Brzmi równie kusząco, co zwyczajnie, więc warto zapoznać się z założeniami rozgrywki. Kwietniowe wydanie GameInformera przyniosło sporo ciekawych szczegółów na temat gry, które zebrał jeden z użytkowników NeoGAF-a:
- miasto-hub, do którego będziemy wracać sprzedać przedmioty i ulepszać postać, nazywa się Harms Way i znajdzie się tam wiele opcji wytwarzania przedmiotów,
- crafting to główny sposób ulepszania przedmiotów i broni, a materiały do niego znajdziemy w lochach. Będzie trzeba także pomagać NPC-om, by umożliwili dane wytworzenie lub ulepszenie części naszego ekwipunku,
- można zwiększyć szansę wytworzenia lepszego przedmiotu specjalnymi składnikami o nazwie Sweeteners,
- miejska tawerna będzie miała arcade'ową minigierkę,
- przed wejściem do lochu, będziemy mogli skorzystać z jednorazowych modyfikatorów np. zamieniających wszystkich przeciwników w ich elitarne wersje,
- wyższe poziomy trudności pozwolą skorzystać z większej liczby modyfikatorów,
- będzie pięć poziomów trudności,
- niezbędne będą przygotowania przed wyruszeniem do wybranego lochu. Najważniejszym jest dobranie odpowiednich bohaterów do naszej trzyosobowej drużyny,
- śmierć poza miastem jest permanentna i nie będzie możliwości odzyskania utraconych przedmiotów,
- pokoje, przejścia, potwory, pułapki i przedmioty - wszystkie te elementy lochów generowane są losowo,
- potwory są stale widoczne, nie będzie niespodziewanych walk,
- chodzące po świecie potwory, zanim przeniosą się na ekran walki, mają różne zadania. Niektóre patrolują okolicę, inni próbują zwabić nas w pułapkę, byśmy zaczęli walkę z mniejszą ilością życia lub zatruci,
- podczas eksploracji lochów będzie można swobodnie przełączać się między bohaterami. Oferują różne umiejętności, jak unikanie pułapek, odnajdywanie sekretów czy lepszy start w potyczce,
- po lochach rozrzucone są źródła do zapoznania się z tłem fabularnym w formie ksiąg, nagrobków itp.,
- walki są wysoce taktyczne - będzie trzeba zwracać uwagę m. in. na ilość many i kolejność ataków,
- dostaniemy dwa rodzaje many - niebieska stanowi skończony zasób i odnawiamy ją w rzadkich punktach odpoczynku, zaś czerwona każdorazowo zbierana jest w trakcie potyczek od zera,
- najsilniejsze czary będą wymagały korzystania z obu rodzajów many.
Gra opiera się na serii komiksów Battle Chasers i zostanie stworzonych kilka nowych zeszytów, które wprowadzą do fabuły gry. Premiera planowana jest na grudzień tego roku. Przypominamy zwiastun: