Sony, Ubisoft i Nintendo jako jedyni z największych wydawców wypuścili w tym roku nowe marki

Gry
1421V
Sony, Ubisoft i Nintendo jako jedyni z największych wydawców wypuścili w tym roku nowe marki
Paweł Musiolik | 20.12.2017, 23:14

Sony, Ubisoft i Nintendo jako jedyni z dużych wydawców w tym roku inwestowali w zupełnie nowe marki, co ma późniejsze przełożenie na różnorodność dostępnych gier na konsole tej generacji.

To, że Nintendo nie boi inwestować się w nowe marki wiadomo nie od dzisiaj. Chociaż ostatnie lata średnio w tym aspekcie wychodziły, to jednak tegoroczna premiera konsoli Nintendo Switch pozwoliła wypuścić na rynek kilka zupełnie nowych marek. Dzięki temu, z wszystkich wydanych przez Nintendo gier, 43% to marki zupełnie nowe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nie gorzej wypada Sony, które poza kontynuowaniem swoich najpopularniejszych serii (Gran Turismo, Uncharted), nie boi się inwestować w zupełne nowe produkcje. 41% wszystkich gier wydanych przez Sony to zupełne nowości. Mówimy tutaj zarówno o produkcjach dużych (Horizon Zero Dawn), jak i grach mniejszych, jak chociażby inicjatywa PlayLink w której dostaliśmy m.in. To Jesteś Ty! czy Ukryty Plan.

Na końcu jest Ubisoft, którego 27% wprowadzonych do sprzedaży gier to nowe marki. EA, Microsoft i Activision wydawali same kontynuacje lub spin-offy obecnych na rynku od lat produkcji, więc nagrody w innowacyjności i świeżości gier raczej nie dostaną.

Jeśli jednak uważacie, że to ma przełożenie na sprzedaż, to... się mylicie. Newzoo podaje, że 16,8% wszystkich pudełkowych gier jakie sprzedano w UK pochodzi od Electronic Arts. Na drugim miejscu jest Acvitision z 15,6%, a podium zamyka Nintendo (11,2%). Sony jest na piątym miejscu z 8,3% tortu.

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-12-20-gamesindustry-biz-presents-the-year-in-numbers-2017

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper