Wszystko co musisz wiedzieć o Metal Gear Solid: Ground Zeroes (PS3/PS4)

Wszystko co musisz wiedzieć o Metal Gear Solid: Ground Zeroes (PS3/PS4)

Jaszczomb | 20.03.2014, 14:00

Prolog budzi wiele kontrowersji, ale żaden fan serii Metal Gear nie odmówi sobie najnowszych przygód Big Bossa. Zanim sprawdzicie, czy Hideo Kojima jest ciągle w formie, przypomnijcie sobie co już wiemy na temat gry.

Najważniejsze informacje

Dalsza część tekstu pod wideo
  • Gra: ,
  • Deweloper: Kojima Productions
  • Wydawca: Konami
  • Data premiery: 21 marca 2014
  • Platforma: PlayStation 3, PlayStation 4

Trofea

PS3:

http://www.pssite.com/upload/encyklopedia/21/33/82/2133825283.png

PS4:

http://www.pssite.com/upload/encyklopedia/21/33/82/2133825283.png

 

Wydania gry

MGS V: Ground Zeroes
(wydanie pudełkowe)

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

W wersji pudełkowej gry otrzymujemy produkcję Hideo Kojimy wraz z dodatkiem Deja Vu. Cena w wersji PlayStation 4 to 149 złotych, w wersji na PS3 - 109 zł.

 

MGS V: Ground Zeroes
(wydanie cyfrowe)

W wersji pudełkowej gry otrzymujemy produkcję Hideo Kojimy wraz z dodatkiem Deja Vu. Cena w wersji PlayStation 4 to 124 złote, w wersji na PS3 - 79 zł. Dodatkowo składajac preorder na PS3 otrzymamy MGS: Peace Walker HD za darmo.

 

 

Umiejscowienie fabularne

Ground Zeroes pełni funkcję prologu do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain i dzieje się po wydarzeniach z Metal Gear Solid: Peace Walker. Naked Snake (Big Boss) porzucił pracę dla amerykańskiego rządu i z pomocą Kazuhiry "Kaza" Millera stworzył prywatną grupę militarną Militaires Sans Frontières (MSF).

Snake zostaje wysłany do Obozu Omega, tajnych amerykańskich więzień na terenie Kuby. Jego celem jest przejęcie agentki Paz Ortegi Andrade oraz chłopca Ricardo "Chico" Valenciano Libre. Na miejscu obecny jest jednak dowódca organizacji XOF Skull Face, który ma własne plany co do MSF.

Rozgrywka

MGS V: Ground Zeroes to trzecioosobowa skradanka z okazjonalną perspektywą pierwszej osoby. Podejście do gry zależy od preferencji gracza - można wystrzelać wszystkich wrogów w zasięgu wzroku, ogłuszyć ich bądź przekraść się nie zwracając niczyjej uwagi i wykonać cel misji niczym duch.

Tym razem nie mamy stale widocznej minimapy ani żadnej formy kamuflażu. Dzięki lornetce Snake zaznacza na mapie przeciwników i, stojąc w bezruchu, potrafi dostrzec ich przez ściany (ułatwienie można wyłączyć w opcjach). Zachodząc niezauważonym do wroga, możemy wykorzystać techniki Close Quater Combat (CQC) i, łapiąc go, mamy opcję przesłuchania, ogłuszenia lub zabicia. Wyjawione w ten sposób informacje dotyczące położenia broni i więźniów automatycznie zapisywane są na mapie.

Przechodząc po błocie zostawiamy ślady, tropem których udadzą się za nami strażnicy. Wykryty przez przeciwników, którzy dysponują źródłami światła jak latarki czy reflektory, Snake otrzymuje zastrzyk adrenaliny i gra na kilka sekund zwalnia (można wyłączyć). Otrzymane niewielkie obrażenia poddawane są regeneracji, natomiast poważniejsze rany wymagają sprzętu medycznego. 

Losowe ścieżki patrolowe uniemożliwiają wyuczenie się misji na pamięć, a od pory dnia będzie zależeć ma ilość strażników oraz ich czujność. Po wykonaniu celów misji musimy uciec, co można zrobić pieszo, za pomocą pojazdu lub przywołując helikopter (może zostać zestrzelony). W końcu - dostęp do ekwipunku dostępny będzie pod d-padem.

Nasze decyzje w Ground Zeroes będą miały wpływ na MGS V:Phantom Pain - uratowane osoby w prologu wspomogą nas później dodatkowym sprzętem i informacjami.

iDroid

Rolę terminalu informacyjnego pełni iDroid. Korzystając z niego, otrzymujemy dostęp do mapy, opisu misji i celów, znalezionych nagrań, muzyki oraz przyzwiemy helikopter. Korzystanie z iDROIDa nie zatrzymuje gry, należy więc uważać kiedy i gdzie się go używa.

Na urządzenia mobilne można ściągnąć darmową aplikację od Konami, która łączy się z konsolą i posiada funkcjonalność iDROIDa wzbogaconą o zarządzanie i rozbudowę Bazy oraz wyświetlanie statystyk.

Kontrowersje

Jako prolog, Ground Zeroes to krótsza gra stanowiąca wstęp do Metal Gear Solid V: Phantom Pain w niepełnej cenie pudełkowej. Z tego powodu gra zajmuje na dysku zaledwie 2 GB (PS3) lub niecałe 4 GB (PS4), a także posiada krótszą listę trofeów, bez platyny.

Kolejnym problemem jest czas potrzebny na ukończenie tytułu. Redaktorzy GameInformera mówili o lichych dwóch godzinach, a ostatnio w sieci pojawił się filmik od EuroGamera, na którym, z pominięciem cutscenek, napisy końcowe oglądamy po dziesięciu minutach. Oczywiście nietknięte zostały wtedy zadania poboczne i rozbudowa Bazy, lecz to wciąż marny wynik.

Warto też wspomnieć o nieobecnym Davidzie Hayterze - Snake'owi głosu udzieli Kiefer Sutherland.

Misja dodatkowa - Deja Vu

By oddać hołd marce PlayStation, Kojima przygotował specjalną misję Deja Vu, zamieniającą teren Obozu Omega, upodabniając go do lokacji z misji na wyspie Shadow Moses z Metal Gear Solid (PSX). Wspomnienie obejmie muzykę, odgłosy, funkcjonalny Codec, a po przejściu odblokujemy skórkę dla postaci - rozpikselowanego Classic Snake'a.

Użytkownicy obu Xboxów w zamian otrzymają misję "Jamais Vu", gdzie wcielą się w zwinniejszego Raidena, którego zadaniem będzie unieszkodliwienie wrogiego bioroida Snatchersa.

Jaszczomb Strona autora
cropper